Onbekende tibia en ???
Onbekende tibia en ???
Hallo allemaal,
Ik heb hier een 2-tal puzzelstukjes die ik maar niet kan thuisbrengen. de eerste 4 foto's tonen een gebroken tibia, is er iemand die a.d.h.v. deze foto's zou kunnen zeggen om welke soort het gaat?
De overige 3 foto's tonen iets die ik niet ken, is er iemand die weet waar dit hoort?
Groetjes Fré
Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.
Oostende.
- DragonSearcher
Antw: Onbekende tibia en ???
Hi Fré,
het eerste bot is het onderste gewricht van een tibia van een hertachtige.
Het 2e bot is wat lastiger, maar volgens mij is het een flink beschadigde calcaneum (hielbeen), waarbij een stuk van de bovenkant en stuk van de onderkant mist. Het gedeelte met het gewrichtsvlak is dan stuk van de bovenkant.
Gr Jerry
het eerste bot is het onderste gewricht van een tibia van een hertachtige.
Het 2e bot is wat lastiger, maar volgens mij is het een flink beschadigde calcaneum (hielbeen), waarbij een stuk van de bovenkant en stuk van de onderkant mist. Het gedeelte met het gewrichtsvlak is dan stuk van de bovenkant.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Hey Jerry,
bedankt voor het snelle antwoord. Zouden extra foto's van het hielbeen nog kunnen helpen?
Groetjes Fré
bedankt voor het snelle antwoord. Zouden extra foto's van het hielbeen nog kunnen helpen?
Groetjes Fré
Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.
Oostende.
- DragonSearcher
Hi Fré,
Graag gedaan!
Normaal roep ik altijd dat extra fotos helpen, in dit geval weet ik het niet zeker. Het blijft een flink beschadigd bot en die zijn vaak lastig. Als je nog extra fotos wilt maken, dan graag van alle 6 zijden van het fossiel. Liefst recht op het fossiel genomen en dus niet onder een hoek. Dan zal ik kijken of ik er nog meer over kan zeggen.
Gr Jerry
Graag gedaan!
Normaal roep ik altijd dat extra fotos helpen, in dit geval weet ik het niet zeker. Het blijft een flink beschadigd bot en die zijn vaak lastig. Als je nog extra fotos wilt maken, dan graag van alle 6 zijden van het fossiel. Liefst recht op het fossiel genomen en dus niet onder een hoek. Dan zal ik kijken of ik er nog meer over kan zeggen.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...