Wederom een leuk dagje in het krijt, en niet alleen maar haaientanden
- digging for it
- Contacteer:
Wederom een leuk dagje in het krijt, en niet alleen maar haaientanden
Hoi Allemaal
Rene en ik hadden vandaag afgesproken om samen weer eens te gaan zoeken in Eben emael. Dit was ons de vorige keer namelijk erg bevallen. Echter na de bui van gisteren en het weer van vanochtend hielden we toch ons hart vast. Hoewel, wij redeneerden juist dat door de regen alles wel mooi schoon zou zijn. En zo was het ook. Wederom weer erg leuke vondsten gevonden. En dit keer hebben we ook nog andere dingen meegenomen om te laten zien. Echter omdat ik vandaag nog een feestje had niet meer foto's dan dit kunnen maken. Jullie moeten dus nog even raden en afwachten. Het eerste object zal wel niet moeilijk zijn om te raden.
Voortzetting volgt
Groeten Patrick
[Bewerkt door digging for it op 19-08-2011 om 22:56 NL]
- sharkteethrene
Antw: Wederom een leuk dagje in het krijt, en niet alleen maar haaientanden
Ola,
Zoals Patrick al zei wederom een zeer leuke en geslaagde dag.
Foto's van na "de schoonmaak" volgen nog.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- sharkteethrene
Deze hoefde trouwens niet erg "geprept" te worden...
Petje had hem gevonden,maar ik kreeg hem.
Ben er dan ook zeer blij mee.
Groetjes,
Rene
Sharkteethrene,
Misschien die tandjes laten zitten in dat krijt!
PS Of liggen ze er los op?
Duys
[Bewerkt door Duys op 20-08-2011 om 16:24 NL]
Duys
- sharkteethrene
Antw: Antw: Wederom een leuk dagje in het krijt, en niet alleen maar haaientanden
Ola Duys,Duys schreef:
Sharkteethrene,
Duys
Helaas betreft het blokje met de velen tandjes erop "losse" vondsten.
Heb ze op het blokje gelegd zodat ze beter zichtbaar zijn.
Maar het zou wat zijn mocht ik het zo aantreffen

Groetjes,
Rene.
- sharkteethrene
Ola,
Inmiddels al wat uitgeprept,heeft iemand enig idee wat betreft de laatste foto?
Groetjes,
Rene
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
mooie tandjes! ik denk dat die laatste een heterodontus rugosus is.
- digging for it
- Contacteer:
Antw: Wederom een leuk dagje in het krijt, 4 soorten zee-egels, hulp bij determinatie
Hierbij dan de eerste serie foto's. Ik ben begonnen met het preppen van de zee-egels, en hier was ik erg blij mee. Er zijn namelijk 2 soorten bij die ik nog niet heb. Maar aangezien ikniet zo'n ster ben in het determineren van zee-egels zou ik hierbij wel wat hulp kunnen gebruiken.
Afbeelding 1 en 2: Hemipneustes striatoradiatus
Afbeelding 3 en 4: Procassidulus lapiscancri
foto 5 t/m 9: voor en na preparatie, Catopygus subcircularis
Foto 10 t/m 12: hierbij dacht ik aan een Faujasia apicalis, mede omdat deze 2,2cm lang is en volgens mij wordt een procassidulus niet zo groot.
Maar ik zou er goed langs kunnen zitten, dus als het anders is dan laat het maar weten
Groeten en bedankt Patrick
[Bewerkt door digging for it op 20-08-2011 om 21:09 NL]
Patrick,
heel mooie vondsten.
Ik weet dat het altijd gevaarlijk is om op foto te determineren, maar toch ben ik geneigd om foto 3 en 4 te benoemen als Oolopygus pyriformis
Foto 5 t/m 9 lijkt inderdaad zeer sterk op een catopygus, maar ik zou hier Faujasia apicalis niet uitsluiten omwille van de spits die ik meen te herkennen ter hoogte van het apicaal systeem.
De laatste vondst is niet ver genoeg geprepareerd om uitsluitsel te geven, maar toch denk ik hier opnieuw aan Oolopygus pyriformis.
Graag de mening van enkele ervaren verzamelaars.
mvg
Luc
heel mooie vondsten.
Ik weet dat het altijd gevaarlijk is om op foto te determineren, maar toch ben ik geneigd om foto 3 en 4 te benoemen als Oolopygus pyriformis
Foto 5 t/m 9 lijkt inderdaad zeer sterk op een catopygus, maar ik zou hier Faujasia apicalis niet uitsluiten omwille van de spits die ik meen te herkennen ter hoogte van het apicaal systeem.
De laatste vondst is niet ver genoeg geprepareerd om uitsluitsel te geven, maar toch denk ik hier opnieuw aan Oolopygus pyriformis.
Graag de mening van enkele ervaren verzamelaars.
mvg
Luc
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Antw: Antw: Wederom een leuk dagje in het krijt, en niet alleen maar haaientanden
Daar dacht ik ook aan. Is iig geen P. lapiscancri, let op de plaats van de anus.Lugo schreef:
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 20-08-2011 om 22:50 NL]