Determinatie fossielen uit de Gorges du Verdon, Solnhofen en Schw

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
redmilksnake
Has thanked: 3 times
Been thanked: 60 times
Determinatie fossielen uit de Gorges du Verdon, Solnhofen en Schwäbische Alb

Bericht door redmilksnake » 23 aug 2011, 18:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb veel fossielen gevonden in deze drie gebieden en een aantal weet ik echt niet wat het zijn, dus daarom heb ik besloten jullie om hulp te vragen. (toelichting bij de foto's, dat muntje is een 20 cent muntje)

De eerste 3 fossielen zijn gevonden bij de Schwäbische Alb in Duitsland, (foto 1 en 2, op de 2e foto zijn de rechter 2 van de achterzijde gefotografeerd) De meest linkse fossiel is een 4 cm lange steen met daarop een rij, naar het lijkt wervels ze lopen halfrond de steen uit (ze lopen iets bol) en ze gaan om en om naar links en rechts.

De middelste steen van deze 2 foto's is ook een 4 cm lang, het bovenaanzicht (niet op de foto) is ovaal met een puntje aan 1 kant, de tekening erop loopt op de voorzijde (foto 1 in een V vorm naar boven maar op de achterzijde zijn ze recht over de lengte gestreept.

De rechter steen van de eerste 2 foto's is 35 mm lang, de bovenzijde is voorzien van halfronde cirkels die met de V vorm mee lopen (iets rond dus) en de achterzijde is glad.

De derde foto bevat een fossiel gevonden bij de Gorges du Verdon, het lijkt mij een stuk koraal (ongeveer 5 CM) maar ik weet het niet zeker.

De vierde en zesde foto bevatten iets wat me doet denken aan mos, het is zeer broos en brokkelt snel af, ik heb ze gevonden in de Schwäbische Alb.

Bij de vijfde foto gaat het om het onderste fossiel, daarop zijn een paar kokers te zien van een centimeter of 3 lang met een opening in het midden (waar je doorheen kunt kijken) van ongeveer 5 mm.

De zevende foto bevat kleine ronde bolletjes die we gevonden hebben in Solnhofen, in de kalkplaten, ik denk zelf dat het vissenpoep is, maar weet het niet zeker, de stukjes zijn 1-1,5 cm groot en eivormig, ze zijn geheel gekristalliseerd

De laatste foto bevat een steen met daarin een fossiel, die bestaat uit een steeltje met daarop een bolletje, gevonden te Gorges du Verdon.

Weet iemand van jullie wat dit voor fossielen zijn?

mvg
Jonathan

redmilksnake
Antw: Determinatie fossielen uit de Gorges du Verdon, Solnhofen en Schwäbische Alb

Bericht door redmilksnake » 25 aug 2011, 13:46

Heeft niemand enig idee wat één van deze fossielen is?

mvg

Spongebob
Has thanked: 425 times
Been thanked: 640 times
Antw: Determinatie fossielen uit de Gorges du Verdon, Solnhofen en Schwäbische Alb

Bericht door Spongebob » 25 aug 2011, 14:37

Hallo Jonathan,

Allereerst welkom op het forum!
Ik kan me je verbazing wel voorstellen dat er niet gereageerd wordt, maar aan de andere kant......
Je komt zomaar binnenvallen zonder je voor te stellen, post zeer uiteenlopende objecten van diverse vindplaatsen en bovendien zijn je foto's zo onduidelijk dat er nauwelijks iets zinnigs over te vertellen valt.
Probeer nog eens (betere) foto's te maken en post die dan afzonderlijk naar vindplaats. Ik denk dat er dan wel reacties volgen.
Groeten, Tom

Time fades away (Neil Young)

redmilksnake

Bericht door redmilksnake » 26 aug 2011, 20:50

Hallo Tom,

Ik had de foto's in hetzelfde topic geplaatst omdat ik niet zeker meer wist waar ik een aantal van ze gevonden had, en als er iemand kwam die bijv Gorges du Verdon kent, en dan er dan kijkt en iets herkend van de andere foto omdat het daar ook vandaan komt, maar ik de vindplaats fout had...

Is de kwaliteit van de foto's niet goed genoeg of de richting waarvan de foto's zijn gemaakt/de grote van de objecten op de foto's? Kwaliteit kan beter door dezelfde foto's nogmaals up te loaden, het oorspronkelijke bestand is namelijk 5,5 mb, dus iets betere kwaliteit, maar ik dacht dat de server het laden van zulke foto's niet aan zou kunnen.

Me voorstellen ga ik gelijk even doen!

mvg
Jonathan

Spongebob
Has thanked: 425 times
Been thanked: 640 times
Antw: Antw: Determinatie fossielen uit de Gorges du Verdon, Solnhofen en Schwäbische Alb

Bericht door Spongebob » 26 aug 2011, 22:16

redmilksnake schreef:
Me voorstellen ga ik gelijk even doen!
Ik heb het gelezen en ik denk dat je veel plezier zult beleven alhier.

V.w.b. je vondsten: het allerbelangrijkst is een goede registratie van de vindplaats. Een naam kan altijd nog.

Time fades away (Neil Young)

Gesloten