Advies gevraagd bij indeling Protolamna sokolovi en Scapanorhynchus sp in mijn bestand.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Pangeaman
Advies gevraagd bij indeling Protolamna sokolovi en Scapanorhynchus sp in mijn bestand.

Bericht door Pangeaman » 02 sep 2011, 00:06

Afbeelding

Afbeelding

hallo allemaal,
ik probeer zelf een bestand op te zetten om zelf makkelijker te kunnen determineren.
heb voorlopig fotos van tanden van 131 haaiensoorten in mappen opgeslagen, en weer onderverdeeld in Krijt, Paleogeen en Neogeen.
dit heb ik ook weer onderverdeeld in tijdlagen.
nou heb ik bij het krijt twee namen over die wel in het Krijt thuishoren, maar de verdere verdeling weet ik nog niet.

Protolamna sokolovi ;
ik heb gegoogeld en kwam tegen dat deze soort uit de Pawpaw Formation komt.Maar wat is dat in gewoon Nederlands? ik bedoel ,waar plaats ik hem in het Krijt?

http://www.fossiel.net/determinatie/det ... 20sokolovi

http://louisvillefossils.blogspot.com/2 ... olovi.html

De tweede is Scapanorhynchus sp.
als ik google dan denk ik dat ie ongeveer in het Boven krijt Campiniaan thuis hoort, klopt dit?

http://www.fossiel.net/determinatie/det ... nchus%20sp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demopolis_Chalk_Formation

wie helpt me hieruit?
Gr Pangeaman

[Bewerkt door Pangeaman op 01-09-2011 om 23:09 NL]

[Bewerkt door Pangeaman op 01-09-2011 om 23:11 NL]

Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.

mineraal0
Antw: Advies gevraagd bij indeling Protolamna sokolovi en Scapanorhynchus sp in mijn bestand.

Bericht door mineraal0 » 02 sep 2011, 00:42

Tand is komt uit onder-Krijt (waarschijnlijk Albiaan) en tand 2 komt van dezelfde locatie volgens de fotopagina?

Vergeet niet dat sommige soorten era-overschrijdend zijn.

Ben trouwens benieuwd naar je eindresultaat. Snap niet zo goed waarom je deze twee tanden verder wilt onderverdelen, en de andere niet?

Groetjes,

Gunther

[Bewerkt door mineraal0 op 01-09-2011 om 23:48 NL]

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Advies gevraagd bij indeling Protolamna sokolovi en Scapanorhynchus sp in mijn bestand.

Bericht door phil » 02 sep 2011, 00:52

de pawpaw-formatie in Texas komt overeen met het bovenste stukje van het albiaan in Europa +/- 100miljoen jaar geleden.
groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Pangeaman
Antw: Antw: Advies gevraagd bij indeling Protolamna sokolovi en Scapanorhynchus sp in mijn bestand.

Bericht door Pangeaman » 02 sep 2011, 00:59

mineraal0 schreef:

Ben trouwens benieuwd naar je eindresultaat. Snap niet zo goed waarom je deze twee tanden verder wilt onderverdelen, en de andere niet?

Groetjes,

Gunther

ik doe de rest ook allemaal onderverdelen,
alles is de bedoeling, anders leer ik nog niks.
als ik het goed probeer op te zetten , dan hoef ik alleen nog te kijken waar het item vandaan komt , uit welke laag dus, en dan moet ik in principe de juiste naam in de juiste map terug kunnen vinden.
gr Pangeaman

[Bewerkt door mineraal0 op 01-09-2011 om 23:48 NL]

Pangeaman
Antw: Antw: Advies gevraagd bij indeling Protolamna sokolovi en Scapanorhynchus sp in mijn bestand.

Bericht door Pangeaman » 02 sep 2011, 01:07

phil schreef:
de pawpaw-formatie in Texas komt overeen met het bovenste stukje van het albiaan in Europa +/- 100miljoen jaar geleden.
groetjes
Hallo Phil,
we kunnen dus voorlopig Albiaan aanhouden, mineraal kwam met dezelfde mening?
Gr Pangeaman

Gesloten