Site Hoevenen (tijdelijk) volledig gesloten
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Site Hoevenen (tijdelijk) volledig gesloten
Beste forumleden,
Nadat enkele leden er hier op wezen dat hun was meegedeeld dat de vindplaats te Hoevenen voor een tijdje off-limits zou zijn voor zoekers, heb ik contact opgenomen met de werfleider.
Ik heb daarbij gevraagd naar verduidelijking van de situatie, i.e. de reden achter het betredingsverbod en de rol die een portaal als www .fossiel. net kan spelen bij de communicatie van dit verbod. Er is beslist om transparant en helder te communiceren zodat iedereen goed op de hoogte is. Het zijn immers vooral veiligheidsaspecten die hier een rol spelen.
Omwille van de baggeractiviteiten in het Leopolddok zullen de storten 1, 2 & 3 langsheen de A12, Poldervlietweg en Smalleweg terug in gebruik genomen worden vanaf 29 augustus 2011. Vanaf deze datum is het dan ook niet meer toegestaan om de verschillende storten te betreden, omwille van de aanwezigheid van drijfzand en zware grondverzetmachines.
De opspuitwerken zullen enkele maanden in beslag nemen, waarna de site nog voor een dubbel zo lange periode afgesloten moet blijven omwille van de veiligheid: het zand moet zich kunnen ontwateren en zetten. In totaal zal alle toegang (ook in de weekends) volledig verboden zijn voor een periode van ca. 1 jaar.
Tot slot wil ik erop wijzen dat mij werd duidelijk gemaakt dat er vrijwel steeds een goede verstandhouding is geweest tussen ons zoekers (met een sterk belang in de toegankelijkheid van dergelijk sites om onze hobby te kunnen uitoefenen) en de aannemer (die de goodwill toont om mensen toe te laten op de site).
Het is van het grootste belang voor deze goede verstandhouding dat het verbod gerespecteerd wordt.
Tot jullie dienst,
Frederik
[Bewerkt door Frederik op 07-09-2011 om 11:18 NL]
[Bewerkt door Frederik op 09-01-2012 om 20:48 NL]
Nadat enkele leden er hier op wezen dat hun was meegedeeld dat de vindplaats te Hoevenen voor een tijdje off-limits zou zijn voor zoekers, heb ik contact opgenomen met de werfleider.
Ik heb daarbij gevraagd naar verduidelijking van de situatie, i.e. de reden achter het betredingsverbod en de rol die een portaal als www .fossiel. net kan spelen bij de communicatie van dit verbod. Er is beslist om transparant en helder te communiceren zodat iedereen goed op de hoogte is. Het zijn immers vooral veiligheidsaspecten die hier een rol spelen.
Omwille van de baggeractiviteiten in het Leopolddok zullen de storten 1, 2 & 3 langsheen de A12, Poldervlietweg en Smalleweg terug in gebruik genomen worden vanaf 29 augustus 2011. Vanaf deze datum is het dan ook niet meer toegestaan om de verschillende storten te betreden, omwille van de aanwezigheid van drijfzand en zware grondverzetmachines.
De opspuitwerken zullen enkele maanden in beslag nemen, waarna de site nog voor een dubbel zo lange periode afgesloten moet blijven omwille van de veiligheid: het zand moet zich kunnen ontwateren en zetten. In totaal zal alle toegang (ook in de weekends) volledig verboden zijn voor een periode van ca. 1 jaar.
Tot slot wil ik erop wijzen dat mij werd duidelijk gemaakt dat er vrijwel steeds een goede verstandhouding is geweest tussen ons zoekers (met een sterk belang in de toegankelijkheid van dergelijk sites om onze hobby te kunnen uitoefenen) en de aannemer (die de goodwill toont om mensen toe te laten op de site).
Het is van het grootste belang voor deze goede verstandhouding dat het verbod gerespecteerd wordt.
Tot jullie dienst,
Frederik
[Bewerkt door Frederik op 07-09-2011 om 11:18 NL]
[Bewerkt door Frederik op 09-01-2012 om 20:48 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Site Hoevenen (tijdelijk) volledig gesloten
Hoi Frederik,
Is het niet handig om dit bericht ook in fossielen algemeen te plaatsen als sticky.
Dit zodat alle schaduwlezers die geen actief lid zijn ook weten waar ze mee af zijn en hopelijk ook dit verbod van 1 jaar zullen respecteren zodat we hierna allemaal onze hobby kunnen blijven uitoefenen op deze locatie!
Groeten Ferry
Is het niet handig om dit bericht ook in fossielen algemeen te plaatsen als sticky.
Dit zodat alle schaduwlezers die geen actief lid zijn ook weten waar ze mee af zijn en hopelijk ook dit verbod van 1 jaar zullen respecteren zodat we hierna allemaal onze hobby kunnen blijven uitoefenen op deze locatie!
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- Everhardus
Ook is het wellicht handig dat dit bericht ook zichtbaar is zonder dat je inlogt, vergeet ik namelijk de helft van de tijd......Maar wellicht is dit hetzelfde dat Ferry bedoelde. Gr,marcel
Om het bericht nog meer zichtbaarheid te geven, heb ik het ook toegevoegd aan de Hona-site http://www.hona.be/wp/?p=614 en opgenomen in het eerstvolgende Hona tijdschrift.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Ik kom er elke 3-4 weken langs, er staan bijna telkens auto's, 'k zal er eens op letten of er enige verandering komt.
Theo
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Site Hoevenen (tijdelijk) volledig gesloten
Goed idee, ik heb ook een berichtje op mijn site geschreven - http://www.fossilhunter.nl/index.php?op ... &Itemid=67Stijn schreef:
Om het bericht nog meer zichtbaarheid te geven, heb ik het ook toegevoegd aan de Hona-site http://www.hona.be/wp/?p=614 en opgenomen in het eerstvolgende Hona tijdschrift.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ondanks dat het wellicht geen toegevoegde waarde heeft wil ik toch te kennen geven dat ik het wel tof vind dat iedereen zich steeds meer lijkt in te zetten voor een goed verloop van zaken hier op het forum. Blijkt toch wel dat de meesten serieus omgaan met hun hobby hier en verantwoordelijkheid durven te nemen. Top!
Groet
PS: ik heb het bericht van Stijn van de HONA ook even op Facebook geplaatst. Hoop dat het gehoor krijgt. @Stijn: heel subtiel geformuleerd trouwens het artikel (en het is overigens een prachtige site)
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 15-09-2011 om 22:59 NL]
Groet
PS: ik heb het bericht van Stijn van de HONA ook even op Facebook geplaatst. Hoop dat het gehoor krijgt. @Stijn: heel subtiel geformuleerd trouwens het artikel (en het is overigens een prachtige site)
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 15-09-2011 om 22:59 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
ik woon`er 20 min. vandaan en kom er vaak...uhmm ik bedoel kwam...
Hoop dat mensen zich er aan houden, het is een lange tijd maar als we ons er niet aan houden is het wel serieus over met de tandenpret.

Hoop dat mensen zich er aan houden, het is een lange tijd maar als we ons er niet aan houden is het wel serieus over met de tandenpret.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Help!
Zijn er afkickcenta in de buurt van Antwerpen,waar de echte verslaafden nog enigszins de illusie op kunnen houden.
Zodra ik dit bericht las,krijg ik spontaan last van kouwe kalkoen verschijnselen.
Grtz Hogst