schouder of heup
schouder of heup
In de bol zit een sleuf.
Hoort dat daar ? Kan het nergens terugvinden !!
Paul.
We don't know what we don't know
- DragonSearcher
Antw: schouder of heup
Hi Paul,
het lijkt er op dat het er in dit geval hoort te zitten. Het is in ieder geval geen vraat of beschadiging, aangezien je dan het sponsweefsel zou zien ipv een glad oppervlak.
Gr Jerry
het lijkt er op dat het er in dit geval hoort te zitten. Het is in ieder geval geen vraat of beschadiging, aangezien je dan het sponsweefsel zou zien ipv een glad oppervlak.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Hallo Jerry,
Dat ben ik met je eens. Ik zoek echter meer naar een verklaring waarom die gleuf daar zit en misschien dat iemand weet aan welk dier dit heeft toebehoord.
Een groet van Paul
Dat ben ik met je eens. Ik zoek echter meer naar een verklaring waarom die gleuf daar zit en misschien dat iemand weet aan welk dier dit heeft toebehoord.
Een groet van Paul
Heb je de bovenkant van een rib, waar die articuleert met een borstwervel (gleuf/gladde vlak) al uitgesloten? Da's het eerste wat in me opkomt bij het zien van de foto's. Meer een gevoeld dan een onderbouwde determinatie 
[Bewerkt door Bram op 18-09-2011 om 21:47 NL]

[Bewerkt door Bram op 18-09-2011 om 21:47 NL]
Bram, ik sluit niets uit, zelfs niet dat het van een Neanderthaler is.
Ik zal even naar de rondheid van het stukje bot onder de bol kijken.
Een groet van Paul.
Ik zal even naar de rondheid van het stukje bot onder de bol kijken.
Een groet van Paul.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Je ziet dat soort deukjes wel vaker bij gewrichtskoppen. Er is zelfs een naam voor, maar die ik ben vergeten. Het is niet van een mens, want dat is meer een "bolletje op een stokje".
Groet,
Niels
Niels
Neigt het meest naar een femur fragment van een zeehond achtige.
Veel femuri of of dijbenen hebben juist op de gewrichtskop een soort van kuiltje of uitstulping.
Zie bv.:
http://www.archeozoo.org/albums/display ... =21&pos=37
echter waar het voor dient weet ik niet precies waarschijnlijk een peesaanhechting.
Veel femuri of of dijbenen hebben juist op de gewrichtskop een soort van kuiltje of uitstulping.
Zie bv.:
http://www.archeozoo.org/albums/display ... =21&pos=37
echter waar het voor dient weet ik niet precies waarschijnlijk een peesaanhechting.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!