Voorpret North Carolina
- Supergraver
Voorpret North Carolina
Oke daar gaan we weer!
Foto 1: Carcharocles auriculatis (mid-Eoceen)
Foto 2: Carcharocles auriculatis (mid-Eoceen)
Foto 3: Squalicorax pristodontus (Krijt)
Foto 4: Carcharodon carcharias (Plioceen)
Foto 5: Hardouinia kellumi (Krijt)
Mvg
Martijn
-
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Antw: Voorpret North Carolina
Echt Prachtig!!! Heb nu al zin in de mollusken en vooral de Scaphopoden.
Om je voor determinatie te helpen heb ik misschien wel wat voor je. Ik heb een digitale versie van de publicatie:
Emmons E (1858): Report of the North Carolina Geological Survey. Agriculture of the eastern counties, together with descriptions of the fossils of the Marl Beds.
Het is al een hele oude publicatie (1858) en er zullen al best veel dingen verandert zijn of toegevoegd. Maar voor determinatie van fossielen mollusken maar ook haaientanden, andere tanden, botten enzovoorts. Er staan zelfs recente grassen in die daar voorkomen.
Dus Martijn als je interesse hebt in deze publicatie dan mag je mij mailen en dan stuur (grootte: 10,8 MB) ik je hem naar je. En als andere mensen ook toevallig interesse hebben, mogen jullie mij natuurlijk ook mailen.
Gr, Jordy
Om je voor determinatie te helpen heb ik misschien wel wat voor je. Ik heb een digitale versie van de publicatie:
Emmons E (1858): Report of the North Carolina Geological Survey. Agriculture of the eastern counties, together with descriptions of the fossils of the Marl Beds.
Het is al een hele oude publicatie (1858) en er zullen al best veel dingen verandert zijn of toegevoegd. Maar voor determinatie van fossielen mollusken maar ook haaientanden, andere tanden, botten enzovoorts. Er staan zelfs recente grassen in die daar voorkomen.
Dus Martijn als je interesse hebt in deze publicatie dan mag je mij mailen en dan stuur (grootte: 10,8 MB) ik je hem naar je. En als andere mensen ook toevallig interesse hebben, mogen jullie mij natuurlijk ook mailen.
Gr, Jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- Supergraver
Jordy, ik moet je teleurstellen. Hoewel ik twee stuks in m'n verzameling had, liggen deze samen met nog een aantal schelpjes waarschijnlijk in Australie. Ik dacht dat ik het bakje nog had, maar kan het niet meer vinden. Dat heb je welleens als je hoofdinteresse ligt bij tandjes en egeltjes 
Ik zal volgend jaar m'n ogen openhouden voor je in the States.
Mvg
Martijn

Ik zal volgend jaar m'n ogen openhouden voor je in the States.
Mvg
Martijn
- Supergraver
Een paar schelpjes.
Foto 1. Chesapecten jeffersonius, vroeg-Plioceen, Yorktown frm.
Foto 2. Placopecten clintonius, vroeg-Plioceen, Yorktown frm.
Foto 3. Ecphora quadricostata, vroeg-Mioceen, Pungo River frm.
Mvg
Martijn
- Supergraver
Een paar nautilussen.
Foto 1. Eutrephoceras sp. Laat-Krijt, Maastrichtiaan, PeeDee frm.
Foto 2. Eutrephoceras, mid-Eoceen, Castle Hayne frm.
Gr
Martijn
- Supergraver
En og een paar tandjes.
Foto 1&2 C. megalodon (verschillende locaties)
Foto 3 Isurus preacursor
Gr
Martijn
- Supergraver
Ik denk dat ik maar weer een hevige discussie begin, want dit hier levert nagenoeg niets aan reacties op.
Wel lekker kijken (170 views)maar te bela.erd zijn om iets te schrijven. Zeker die schaduwlezers!
Mvg
Martijn
Wel lekker kijken (170 views)maar te bela.erd zijn om iets te schrijven. Zeker die schaduwlezers!
Mvg
Martijn
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Supergraver,Die eerste nautilus lijkt wel sprekend op deze die ik zaterdag heb gevonden in CBN.Waarschijnlijk uit dezelfde tijd.Groetjes
strandjutters
Antw: Antw: Voorpret North Carolina
Pascal, de jouwe is cenomaan, deze maastrichtiaan; toch 30 miljoen jaar er tussen. Nautilussen zijn een soort fossiel waar weinig evolutie in te zien is. Daarom hou ik meer van ammonieten, misschien stof voor wat discussie.strandjutters schreef:
Hallo Supergraver,Die eerste nautilus lijkt wel sprekend op deze die ik zaterdag heb gevonden in CBN.Waarschijnlijk uit dezelfde tijd.Groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting