Megalodontanden
-
Megalodontanden
Hoe kan je Megalodontanden herkennen, wat is bv. de minimumgrootte? Andere kenmerken?
-
Antw: Megalodontanden
Ik wil dit heel graag weten, ik heb namelijk wel een paar mooie tanden gevonden, die redelijk groot zijn. Dus zou het handig zijn hier info over te krijgen, zodat ik kan bepalen als het wel/niet Megjes zijn.
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
De groote is geen kenmerk voor Megalodon-Tanden omdat ze ook kleine achtertanden hadden.
Kenmerken zijn volgens mij:
breede tanden met een sterke wortel.
Duidelijk gekartelte snijrand.
Een duidelijke burlette.
Geen bijspitsen bij C. Megalodon.
Maar misschien helpt het meer als je veel fotos bekijkt.
Groetjes, Xenina
Kenmerken zijn volgens mij:
breede tanden met een sterke wortel.
Duidelijk gekartelte snijrand.
Een duidelijke burlette.
Geen bijspitsen bij C. Megalodon.
Maar misschien helpt het meer als je veel fotos bekijkt.
Groetjes, Xenina
Als je op "google" het woord megalodon inbrengt krijg je er alles over te lezen.
En als je dan bovenin op het woord "afbeeldingen" klikt heb je er al de afbeeldingen van.
Enjoy!
Groetjes...
I&J
En als je dan bovenin op het woord "afbeeldingen" klikt heb je er al de afbeeldingen van.
Enjoy!
Groetjes...
I&J
FOSSILS ARE FOR EVER!
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: Megalodontanden
ilse schreef:
Als je op "google" het woord megalodon inbrengt krijg je er alles over te lezen.
Enjoy!
Groetjes...
I&J
Hier de http://www.google.nl/search?rlz=1C1ASUT ... 0&tbm=isch van google afbeeldingen
life is like a fossil.hard like rock.
-
Bedankt voor de info, ik weet ook el dat ik op google kan kijken, maar ik dacht dat ik hier meer, en duilelijkere info kon krijgen.
Ik wou foto's trekken met mijn webcam, of met mijn fototoestel, maar foto's via fototoestel can ik niet op mijn pc zetten en ik weet niet goed hoe ik foto's met een webcam moet trekken
.
Ik wou foto's trekken met mijn webcam, of met mijn fototoestel, maar foto's via fototoestel can ik niet op mijn pc zetten en ik weet niet goed hoe ik foto's met een webcam moet trekken

-
Ik zal de mijn grootste anders beschrijven: hij is 6,2cm lang, ik schat zo'n 2,5cm breed, niet zo breed dus, ik kan ook sporen van vroegere, maar nu afgesleten gekartelde snijrand, denk ik toch. Kleur doet er denk ik niet toe. Verder kan ik nog zeggen dat hij geen bijspitsen heeft.
-
Juist nog een vraagje, wat is een burlette, sorry, ik ken er nog niet zo veel van.
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: Megalodontanden
De bourlette is het lijntje tussen de kroon en de wortel van de tand. Bij de ene tand duidelijker te zien als bij de ander.megalodonlol schreef:
Juist nog een vraagje, wat is een burlette, sorry, ik ken er nog niet zo veel van.
Zie http://www.google.nl/search?q=bourlette ... 66&bih=673 voor verduidelijking

Luctor et Emergo