Motto ""het is wat de gek ervoor wil betalen ""
Motto ""het is wat de gek ervoor wil betalen ""

Kan mij eens een expert op het gebied van Megalodons duidelijk vertellen hoe men soms aan zo,n absurde hoge prijzen komen?
Wie stelt deze prijzen eigenlijk vast ?
Dacht altijd dat tanden uit bijzondere gebieden zoals bv Peru of Bone valley een meerwaarde hebben.
volgens mij is gewoon de Stel- regel hoe groter en gaver hoe duurder de tand ..Vindplaats maakt niks uit ?
$7,500.00
length : 6 7/8"
Width : 5"
Condition : Borderline good/sharp serrations/tip, Enamel restoration
Remarks : Other than the world record 7.10 inch tooth we sold here earlier this year this is THE LARGEST MEG we have had in stock in the past 4-5 years. This monster measures in at 6.865 inches on digital calipers and the length is 100 percent natural. This tooth was found with some enamel peel on the center of the display side and one strip of enamel on the flat side that has since been professionaly (best in the business) restored. At the bottom you can see the before pics of the tooth as found so you can see what has been fixed. There is a good chance that this is the LARGEST MEG YOU WILL EVER HAVE A CHANCE TO BUY, even if you collect for your whole life. 6 3/4 inch teeth are beyond rare but about 10x more common than a 6 7/8..........and to find one with this length naturally is a once in a lifetime find for any professional diver. I did not have the pleasure of finding this one but I had the honor of seeing it underwater which is something I will never forget - and I am proud to offer it for sale to one lucky buyer.
fossiel-hunter Arno
Antw: Motto ""het is wat de gek ervoor wil betalen ""
Ik ben zeker geen meg-expert, maar ik vrees dat de marktmechanismen een rol spelen.
laag aanbod (tand van die grootte) veel (veronderstelde) vraag.
En dan kan je je natuurlijk ook de vraag stellen in welke mate die verkoper een dollarjacht houdt.
Hoe dan ook, zoveel heb ik er niet voor over.
laag aanbod (tand van die grootte) veel (veronderstelde) vraag.
En dan kan je je natuurlijk ook de vraag stellen in welke mate die verkoper een dollarjacht houdt.
Hoe dan ook, zoveel heb ik er niet voor over.
Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.
Oostende.
- sharkteethrene

Ola Arno,
Vanzelfsprekend zijn er diverse aspecten waaraan de "kost/vraagprijs" gekoppeld is.
Om er enkele op te noemen: locatie,bewaartoestand en grote.
Wat de gek er dus voor wil geven...
Tjsaaa wil je een tand die zeer zeldzaam is,goed bewaard en groot..daar betaal je dus meer voor.
Vindlocatie speelt dus zeker een grote rol!
Afgebeeld enkele soortgelijke tanden die ik door ruiling verkregen heb,het hoeft niet altijd geld te kosten he...
De meeste hiervan zitten nu in verzamelingen van medeverzamelaars,zelf dus ook weer verder geruild/weggegeven omdat mijn interesses nu op een ander vlak liggen

Groetjes Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Sharkteethrene,
Niet zonde om dat allemaal zomaar weg te doen?
Duys
Niet zonde om dat allemaal zomaar weg te doen?
Duys
Inderdaad een kwestie van wat de gek ervoor geeft (vraag je af of de verkoper deze tand echt wil verkopen of hem enkel als lokkertje voor de rest van zijn shop hanteert). Tanden zoals afgebeeld in het eerste plaatje zijn gewoon redelijk zeldzaam. Niemand klaagt over het feit dat er ook auto's te koop zijn van meer dan 1 miljoen ondanks dat je je af kunt vragen waar de prijs op gebaseerd is.
Gewoon genoegen nemen met minder en dan vallen de prijzen ook wel mee.
Gewoon genoegen nemen met minder en dan vallen de prijzen ook wel mee.