Frankrijk : Albiaan Prep .29-10 .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Frankrijk : Albiaan Prep .29-10 .
Hallo iedereen,vandaag naar Frankrijk geweest,De pyriets hadden zich onder het zand verstop,zodat we er maar enkele hadden gevonden.Bij het verder afspuren van het strand toch nog een mooie plaats gevonden om te zoeken ,niet groot maar wel de moeite voor wat mooie Albiaan vondsten in fosforiet.Morgen heb ik een afspraak thuis met Phil ,en ik kwam hem vandaag toevallig tegen in Frankrijk.Voor mij is het spannend dat hij komt omdat het de eerste is die mijn verzameling zal bekijken,er is nammelijk nog niemand bij mij thuis geweest om dit te doen.Ik zie er naar uit.Nu vandaag vond ik deze Hamites mijn mooiste vondst,ik ben deze middag al begonnen aan de prep,niet makkelijk die fosforiet en de fijne details van de Hamites,maar het valt mee vind ik.Morgen zien we verder.GR(De Hamites is 13 cm in zijn totale lengte.)
[Bewerkt door strandjutters op 29-10-2011 om 20:58 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 29-10-2011 om 20:58 NL]
strandjutters
- strandjutters
Antw: Frankrijk : Albiaan Prep .29-10 .

Hallo,eerste twee foto's voor de prep,de twee andere tijdens de prep.GR
strandjutters
inderdaad een zeer mooie vondst, Hamitessen determineren is een moeilijke zaak maar volgens mij is dit H.gibbosus. Deze lijkt veel op H.maximus maar de ribben zijn scherper
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
- Everhardus
Zo, da's een hele mooie vondst Pascal, mooi geprept ook ! Zou ik trouwens niet helemaal vrijleggen denk ik, kan me voorstellen dat ie dat niet gaat overleven.......Gr,
Marcel
Marcel
- strandjutters
Hallo Marcel, bedankt.Ik denk dat ik nog alleen de staart en de kop wat vrijmaak,en het middenstuk laat zitten,ik zou zeggen alleen die bult vanvoor wat effen maken,dat je hem volledig kan zien.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,tot zo ver het kopstuk,nu nog de staart.Dit zal niet makkelijk zijn ,het is heel secuur werken in die fosforiet.
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,nog wat verder geprept aan de Hamites gibbosus,het bultje aan het staartstuk bevat nog een krulletje,moeilijk te zien maar het zit er,ik denk dat ik nog een paar bezoeken zal moeten doen om dit te evenaren,daarom stop ik ook wandt het stukje staart is niet goed bewaard gebleven.Ik ben er heel tevreden mee zoals hij is.GR
strandjutters
- Everhardus
Hallo, met afstand de fraaiste Hamites die ik ooit van CBN heb gezien...
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert