Frankrijk:Albiaan prep.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Frankrijk:Albiaan prep.

Hallo iedereen,deze ammoniet(Uh toch een stuk ervan)Heb ik vanavond vrijgeprept.Ik vind het leuk een Albiaan fossiel te vinden waar je ziet dat de binnenwinding nog aanwezig is.Dit vind ik dan spannend om te preppen,zit het erin ,is het intact,zit het in parrelmoer,of alleen fosforiet,allemaal dingen die ik me afvraag voor ik ermee begin.Nu deze valt mee vind ik.GR
strandjutters
Antw: Frankrijk:Albiaan prep.
Mooi stukje werk weer,
ik plak even een link in speciaal voor ammonieten,alleen de site is in het Frans.
misschien kun je er iets mee, dan wel iemand anders.
gr Pangeaman
http://www.ammonites.fr/cretainf.htm
ik plak even een link in speciaal voor ammonieten,alleen de site is in het Frans.
misschien kun je er iets mee, dan wel iemand anders.
gr Pangeaman
http://www.ammonites.fr/cretainf.htm
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
- strandjutters
Hallo Phil,daar ben ik al tevreden mee.Ik heb gisteren en vanavond de kapotte stukken met nog een binnen winding geprept,daar zijn mooie ammonietjes uitgekomen ,ik ga er straks wat posten.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Pangeaman,dit is één van de bekendste site over het Albiaan en de rest.Die had ik al,maar toch bedankt.Dat frans dat heeft niets ,ik heb een automatische translate ingesteld op mijn computer.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Phil,ik kom ook niet verder,dan Dipoloceras cristatum,maar ik denk niet dat ik goed zit.GR
strandjutters
eigenlijk was ik eerst ook meest aan D.cristatum denken door de ronde windingsdoorsnede maar de ribben zijn fijner en hij mist de uitspringende ribben. Daarom zou het D.pseudaon kunnen zijn; de ribben gelijken er meer op maar de windinsdoorsnede is bij deze niet zo rond. Het kan ook een overgangsvorm tussen de 2 zijn. Het lukt niet altijd ze in vakjes te verdelen wat het alleen boeiender maakt.
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
Hallo Phil,nu je het zegt Dipoloceras pseudaon (Spath 1929) lijkt er het best op ,uit Folkstone,toch leuk als je iets vind dat niet zo alledaags is .GR(Deze Heeft mijn vrouw wel gevonden hé)
[Bewerkt door strandjutters op 04-11-2011 om 23:49 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 04-11-2011 om 23:49 NL]
strandjutters