Vreemd tandje Cadzand-Bad
Vreemd tandje Cadzand-Bad
Hallo,
Iemand een idee over de naam van dit tandje?
Wortel is erg klein tov. de vreemd gedraaide kroon.
Groetjes Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Vreemd tandje Cadzand-Bad
Hoi Ferry dit is een Isurus oxyrinchus een laterale bovenkaakstand Kijk maar op Elasmo.com bij Isurus detention Shortfin mako
Grtn Arien
Grtn Arien
Ik denk inderdaad dat jullie het met I. oxyrinchus bij het rechte eind hebben, maar dan is het wel de 2e Upper Anterior en geen Laterale positie.
Zelf denk ik ook nog dat het hier om een juveniel exemplaar gaat, omdat m.i. de kroon en wortel wat afwijken tov. de wat grotere Anterior oxyrinchussen.
Dit zou tevens ook kunnen verklaren waaarom dat ik het tandje niet meteen herkende als zijnde I. oxyrinchus.
Groeten Ferry
Zelf denk ik ook nog dat het hier om een juveniel exemplaar gaat, omdat m.i. de kroon en wortel wat afwijken tov. de wat grotere Anterior oxyrinchussen.
Dit zou tevens ook kunnen verklaren waaarom dat ik het tandje niet meteen herkende als zijnde I. oxyrinchus.
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Oops inderdaad een Anterior ik had de verkeerde positie geschreven deze bedoelde ik ook
Grtn Arien
Grtn Arien