Schloenbachia CBN
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Schloenbachia CBN
Hoi,
Kunnen jullie mij vertellen of en hoe ik deze ammo moet conserveren? Zal ik het hartje vrijmaken of maak ik dan meer kapot dan nodig is?
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Schloenbachia CBN
Ik zou erg uitkijken met dat hartje vrijmaken. Ik heb er zo al eens een paar verknald. De laag van het fossiel is flinterdun en vaak zit er niet eens een hartje. Maar misschien was dat mijn onhandigheid.
Groet,
Niels
Niels
- Everhardus
Hoi,
Is dit wel een Schloenbachia ? Ik zie wel prep-potentieel ofschoon ik het ook zeer lastig spul vind om te preppen. Gr,Marcel
Is dit wel een Schloenbachia ? Ik zie wel prep-potentieel ofschoon ik het ook zeer lastig spul vind om te preppen. Gr,Marcel
- kalootklooier
- Contacteer:
Hoi,
Dank jullie voor de snelle reactie. Ik heb er hier nog maar 1 van en wil hem niet verknallen. Van de Whitby ammo's had ik genoeg oefen materiaal. Er is er ook wel eens eentje wat minder gegaan maar het gaat me goed af. Dit is echter heel ander spul. Al lijkt hij aan de achterkant toch wat pyriet of fosforiet veschijnselen te vertonen.
Groet Walter
Dank jullie voor de snelle reactie. Ik heb er hier nog maar 1 van en wil hem niet verknallen. Van de Whitby ammo's had ik genoeg oefen materiaal. Er is er ook wel eens eentje wat minder gegaan maar het gaat me goed af. Dit is echter heel ander spul. Al lijkt hij aan de achterkant toch wat pyriet of fosforiet veschijnselen te vertonen.
Groet Walter
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Walter,als het je eerste is zou ik het zo laten.Ikzelf zou het aandurven dit vrij te maken, mee met de ronding een paar mm er vandaan blijvend,het kalk springt er dan af.Of misschien niet, wie weet.GR( Mooie vondst)
strandjutters
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Dit is zeker geen Schloenbachia, eerder de binnenste winding van een grotere Acantho. Zijaanzicht en bovenaanzicht zou handig zijn voor verdere determinatie (vooral om het verloop de windingen te zien over de kiel). Verder is niet te zien of tuberkels aanwezig zijn dus mantelliceras zou ook kunnen. Ik ga echter voor Acantho. Leuk stuk.
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- kalootklooier
- Contacteer:
Hoi,
Wat foto's erbij. De achterkant lijkt inderdaad een rand te hebben, wat duidt op een grotere buitenwinding.
Groet Walter
- strandjutters
Hallo Gerrit-Jan,Ik heb er niet bij stilgestaan,ik keek enkel naar de prep,maar inderdaad een vreemde Schloenbachia?Ik zal morgen eens kijken of ik iets in die aard heb staan.GR(Hallo Walter Fosforiet dat denk ik niet anders is het Albiaan,maar Pyriet dat zou kunnen,graag een fotootje AUB)
strandjutters
- strandjutters
Hallo Walter,bij deze foto denk ik eerder Mantelliceras.GR. Eens zien wat de andere er van denken.
[Bewerkt door strandjutters op 18-11-2011 om 00:54 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 18-11-2011 om 00:54 NL]
strandjutters
- kalootklooier
- Contacteer:
Hoi,
Ik zoek verder voor de ID, is hier nog wat te prepareren met azijn oid?
Groet Walter
Ik zoek verder voor de ID, is hier nog wat te prepareren met azijn oid?
Groet Walter