strandvondst wijk aan zee
strandvondst wijk aan zee

Hallo en iedereen een fantastisch 2012 toegewenst.rnrnHiermee kwam mijn broer vrijdag aan waarvan hij dacht dat het een lavasteen was.rnNa wat schoonmaken liijkt het mij eerder een spons/koraal, mede door de vele openingen in de "tussenschotjes"?rnWie kan mij uit de droom helpen?rnrnGroetrnRob
I love nature from the past, present and future.
Antw: strandvondst wijk aan zee
Lijkt me eerder een slak van de Hoogovens de rest lijk me uitgesloten het zijn allemaal verschillende kamertjes zo als je zegt. Dus is deze steen opgeblazen.
0000000000
Bedankt voor je reactie, maar hoogovenslak is het zeker niet.
Ik werk daar en deze steen lijkt er wel iets op maar zou dan veel zwaarder zijn en duidelijk versmeltingen laten zien.
Aan de "onderkant" lijkt hij ook ergens op vast gezeten te hebben.
Ik werk daar en deze steen lijkt er wel iets op maar zou dan veel zwaarder zijn en duidelijk versmeltingen laten zien.
Aan de "onderkant" lijkt hij ook ergens op vast gezeten te hebben.
Lijkt wel een stuk aangevreten en verweerde schelp van een oester.
Misschien een idee om er een stukje af te slaan om te kijken waar de steen uit bestaat.
Misschien een idee om er een stukje af te slaan om te kijken waar de steen uit bestaat.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Kan vanalles zijn,
In onze Ardennen vind je zulke keien met bolletjes ijzer in, aan zee is dat ijzer weggeroest en houd je enken de steen over. Het kan ook een sintel zijn,restand van kolen, kolen die bij het verbranden versteend,die stukken gaan over lichtbruin naar zwart met uitschieters naar het blauwe,omdat ze jong(vaarde een vissersboot tot de jaren '60 in de Oosterschelde) zijn zijn de randen van de gaatjes zeer scherp.(zie ik er niet in)
In onze Ardennen vind je zulke keien met bolletjes ijzer in, aan zee is dat ijzer weggeroest en houd je enken de steen over. Het kan ook een sintel zijn,restand van kolen, kolen die bij het verbranden versteend,die stukken gaan over lichtbruin naar zwart met uitschieters naar het blauwe,omdat ze jong(vaarde een vissersboot tot de jaren '60 in de Oosterschelde) zijn zijn de randen van de gaatjes zeer scherp.(zie ik er niet in)
Theo
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ga hem morgen doorzagen om daardoor misschien te kunnen achterhalen wat het is.
Groet
Rob
Ga hem morgen doorzagen om daardoor misschien te kunnen achterhalen wat het is.
Groet
Rob