Wie heeft een idee wat voor fossiel dit is?
Wie heeft een idee wat voor fossiel dit is?
Deze fossiel heb ik in de Morvan in Frankrijk afgelopen zomer gevonden. Hij lag tussen het grind van een oprit bij een huis. Ik vond het een indrukwekkend steentje en vraag me af wat voor een fossiel het is. Het heeft allerlei kringelende patroontjes en een dubbele rij van streepjes. Zie foto.
Nina
Antw: Wie heeft een idee wat voor fossiel dit is?
Leuke vondst! Ik ben het eens met Niels: een stuk van een steenkern van een zee-egel. De dubbele rij gaatjes is karakteristiek. Een steenkern houdt in dat de originele dode egel gevuld is met sediment, dat versteende en de schaal van de egel verdween (loste op). Wat je overhoudt is een afdruk van de binnenkant, een steenkern. Door de rij gaatjes staken tijdens het leven van de egel buisvoetjes, enigszins vergelijkbaar met tentakeltjes, naar buiten.
[Bewerkt door Bram op 05-01-2012 om 09:18 NL]
[Bewerkt door Bram op 05-01-2012 om 09:18 NL]
Hoi!
Bedanktvoor jullie antwoord. Ben ik blij mee. Ik ben pas 13 en ik heb al vanaf dat ik kan lopen allerlei opvallende stenen lopen verzamelen. Ik ben nu vooral ook aan het leren te snappen wat ik eigenlijk allemaal al verzameld heb.
Groet
Nina
Bedanktvoor jullie antwoord. Ben ik blij mee. Ik ben pas 13 en ik heb al vanaf dat ik kan lopen allerlei opvallende stenen lopen verzamelen. Ik ben nu vooral ook aan het leren te snappen wat ik eigenlijk allemaal al verzameld heb.
Groet
Nina
Nina
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Nina,leuk,en laat je gevonden stenen(fossielen) maar zien.Het juiste adres hier op het forum.GR Pascal
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dag Nina!
Goed gezien! Dit is inderdaad een mooi stuk zee-egel. Blijf maar lekker opvallende stenen oprapen, zo te zien doe je dat heel goed.
Groetjes!
Goed gezien! Dit is inderdaad een mooi stuk zee-egel. Blijf maar lekker opvallende stenen oprapen, zo te zien doe je dat heel goed.
Groetjes!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)