tandje kaloot
tandje kaloot

vrijdag 6 januari heb ik een uurtje gezocht op de kaloot.
onderstaande 4 tandjes gevonden.
De 3 rechtse tandjes lijken me duidelijk haaietandjes. De meest linkse van de 4 kan ik niet thuisbrengen, is dit wel een haaietand?
Aan de basis (breedste stuk kraakbeen) is het 13 mm. Het tandje zelf is 6 mm. Het is een wat dikker tandje, aan de binnenzijde loopt het vrijwel recht af naar het kaakbeen, aan de buitenzijde loopt het gekromd tot een scherp puntje.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Antw: tandje kaloot
mij lijkt het geen haaientand, maar misschien moet je foto's van meerdere posities maken.
nick
nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

Lastig te fotograferen!
Bijgaande foto geeft de beste indruk.
Het lijkt bijna nog meer op een klauw dan een tand....!?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,ik denk dat we te maken hebben met een spits,afgebroken van een veel grotere tand.GR
strandjutters
daar ziet het (als je het stuk in handen hebt) toch niet echt naar uit, de onderkant lijkt me versteend bot. De overgang van tand naar bot is ook rondom hetzelfde en regelmatig......
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,Kriskras,is het fosforiet of is het bot,wel een groot verschil van structuur.Je zal toch moeten proberen een paar detail foto's te maken,anders zal dit niet lukken denk ik .GR
strandjutters
-

Hoi volgens mij heb je een bovenkaakse tand van een Hexanchidae gevonden Notorynchus of Hexanchus dit is niet geheel duidelijk meer wil je nog wat foto,s maken van bovenaf op de kroon
Zie foto derde tanje van boven
Grtn Arien