vraag en aanbod topics op slot?
vraag en aanbod topics op slot?
is het een idee dat advertenties in deze sectie via een moderator worden gepost. Of invulformulier...
Dan na posten geen commentaar meer mogelijk behalve via mail.
Valt me op dat advertenties vaak meer reacties krijgen over de prijzen van dingen of de manier van posten ipv dat mensen iets daadwerkelijk willen overnemen.
Dan na posten geen commentaar meer mogelijk behalve via mail.
Valt me op dat advertenties vaak meer reacties krijgen over de prijzen van dingen of de manier van posten ipv dat mensen iets daadwerkelijk willen overnemen.
oeps...
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: vraag en aanbod topics op slot?
Lijkt me niet niet nuttig en vrij omslachtig. Als je een advertentie/deal op een forum zet zullen er altijd mensen zijn die willen reageren op het aangebodene.
Daar zitten uiteraard hele zuinige mensen bij, mensen met een krappe beurs en mensen die vinden dat je fossielen alleen mag vinden. Die zullen commentaar hebben op de prijs van de fossielen.
Anderen zullen alleen maar reageren op bijvoorbeeld de hele mooie foto van die hele grote Meg die daar gepost is. Lijkt me ook een goed recht.
Het punt is eigenlijk: Het ligt aan de verkoper wat die doet. Accepteert hij alleen offers via de e-mail of ook wilde biedingen op het forum. De verkoper bepaalt de prijs en het is aan de verkoper om onder die prijs te zakken of niet.
Het is gewoon het risico van het plaatsen van een advertentie.
Daar zitten uiteraard hele zuinige mensen bij, mensen met een krappe beurs en mensen die vinden dat je fossielen alleen mag vinden. Die zullen commentaar hebben op de prijs van de fossielen.
Anderen zullen alleen maar reageren op bijvoorbeeld de hele mooie foto van die hele grote Meg die daar gepost is. Lijkt me ook een goed recht.
Het punt is eigenlijk: Het ligt aan de verkoper wat die doet. Accepteert hij alleen offers via de e-mail of ook wilde biedingen op het forum. De verkoper bepaalt de prijs en het is aan de verkoper om onder die prijs te zakken of niet.
Het is gewoon het risico van het plaatsen van een advertentie.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik ben het eens met Smaug.
In het geval van een excessief aanbod kan het ook erg zelfregulerend werken. Normaal gezien ontmoedig ik off-topic commentaar op een aanbod als het té wordt, maar als er bijvoorbeeld een vals fossiel wordt aangeboden zie ik het graag als daar snel en duidelijk op gewezen wordt.
In het geval van een excessief aanbod kan het ook erg zelfregulerend werken. Normaal gezien ontmoedig ik off-topic commentaar op een aanbod als het té wordt, maar als er bijvoorbeeld een vals fossiel wordt aangeboden zie ik het graag als daar snel en duidelijk op gewezen wordt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
klopt, maar wat je veelal ziet, zijn mensen die commentaar geven terwijl ze geen enkele intentie hebben om hetgeen wat aangeboden wordt te kopen.
voordeel van gecontroleerd posten werkt 2 kanten op.
Er rent hier veel kennis rond die adverts kunnen checken, dus op die manier kunnen foutief gedetermineerde zaken geweigerd worden of replica's die als echt worden versleten.
Dat lukt nu ook wel, maar iemand die niet lang op het forum meedraait weet niet perse wie kennis heeft en wie praatjes.
Aan de andere kant als aanbieder zit je er ook niet op te wachten dat iemand, die totaal geen interesse in jou "product" heeft, begint te roepen dat het te duur is en wel een goedkoper adresje weet...
voordeel van gecontroleerd posten werkt 2 kanten op.
Er rent hier veel kennis rond die adverts kunnen checken, dus op die manier kunnen foutief gedetermineerde zaken geweigerd worden of replica's die als echt worden versleten.
Dat lukt nu ook wel, maar iemand die niet lang op het forum meedraait weet niet perse wie kennis heeft en wie praatjes.
Aan de andere kant als aanbieder zit je er ook niet op te wachten dat iemand, die totaal geen interesse in jou "product" heeft, begint te roepen dat het te duur is en wel een goedkoper adresje weet...
oeps...
wat betreft de omslachtigheid....
ik ben geen moderator, dus heb geen idee wat makkelijker werkt.
Ik ken het systeem van andere fora, die om een of andere reden wel bewust voor een dergelijk systeem hebben gekozen
vandaar dat ik het hier eens opgooi
ik ben geen moderator, dus heb geen idee wat makkelijker werkt.
Ik ken het systeem van andere fora, die om een of andere reden wel bewust voor een dergelijk systeem hebben gekozen
vandaar dat ik het hier eens opgooi
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik hoop dat ik me niet verkeerd heb uitgedrukt, het is een zeer goede suggestie.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
absoluut niet verkeerd uitgedrukt hoor
neemt niet weg dat ik echt de balle verstand heb van de werking van een site/forum en hoeveel moeite zoiets kost
neemt niet weg dat ik echt de balle verstand heb van de werking van een site/forum en hoeveel moeite zoiets kost
oeps...