een meevaller van CBN
een meevaller van CBN

Een Douvilleceras mammilatum van CBN, nu niet een echte zeldzaamheid maar een redelijk volledige vind je er toch niet veel. Hij lag al een tijdje in de bak te prepareren stukken. Er waren slechts enkele ribben zichtbaar en er zat een laag pyriet op wat er meestal slecht af te krijgen is. Tijdens de prep sprong het er zo af en de binnenwindingen zijn ook aanwezig. Wel niet zo mooi als deze die in Courceles gevonden werden maar ben er toch blij mee
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: een meevaller van CBN
Hallo Phil,mooie vondst,heb je een idee uit welke laag hij komt.GR
strandjutters
deze komt uit de P2, dat zit in de formation des gardes en dat behoort tot het onder-albiaan. Deze laag ligt zelden ontsloten en dan is het nog erg moeilijk om er iets in te vinden. Na een stom liggen soms stukken op het abrasieplat. Er kunnen ook bivalven, brachypoden, nautilus in zitten; van de ammonieten heb ik Douvilleceras, Beudanticeras en Ottohoplites. Ik ben nog met een stuk bezig en zal straks een foto plaatsen
groetjes
groetjes
philippe
- strandjutters
Hallo Phil,de twee,dat is dan de laag waar ik mijn laatste zee-egel heb uitgevist denk ik.GR(Hebben de fossielen daar geen roosige kleur in)
strandjutters
de kleur kar variëren, het zijn aaneengeklitte fosforietbollen en daar zijn zwarte, bruinrode, roseachtige, grijze,soms witte aders
groetjes
groetjes
philippe
- strandjutters
Hallo phil,net wat ik bedoelde,ik weet van Louis dat egels er zeldzaam in zijn.GR
strandjutters