Cap Blanc-Nez, fossiel
Cap Blanc-Nez, fossiel

Forum,
Toch eens benieuwd wat hier van gemaakt kan worden, het is niet heel groot, paar cm, weet iemand wat de koek is rond het fossiel, wat het zou kunnen zijn, ammonietfragmenten?
Duys
Antw: Cap Blanc-Nez, fossiel
het is gewoon een fosfaatknolletje, die worden wel rond een fossiel gevormd maar in deze zie ik niets. Dit spul laat ik op het strand liggen
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Het is volgens mij niet zo maar een fosfaat knolletje. De korst heeft zich gevormd om een fossiele rest. De foto is niet duidelijk genoeg om een conclusie te trekken. Nog een keer proberen te fotograferen onder verschillende hoeken.Duys schreef:
Forum,
Toch eens benieuwd wat hier van gemaakt kan worden, het is niet heel groot, paar cm, weet iemand wat de koek is rond het fossiel, wat het zou kunnen zijn, ammonietfragmenten?
Duys
Jo
Het is volgens mij niet zo maar een fosfaat knolletje. De korst heeft zich gevormd om een fossiele rest. De foto is niet duidelijk genoeg om een conclusie te trekken. Nog een keer proberen te fotograferen onder verschillende hoeken.Duys schreef:
Forum,
Duys
Jo Buijs
Jo

Hallo Jobuijs,
Er zit wel degelijk iets in, maar het is keihard en zonder iets te herkennen, denk ik niet dat ik er achter ga komen.
Duys
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Duys,ik denk er een Pectinucula pectinata in te zien,en wat ammo resten,klop het maar gerust open dan zie je het beter.Is niet zeldzaam,als het breekt vind je er heus wel een ander.GR
strandjutters
Strandjutters,
Ok bedankt hiervoor, bij het openbreken zal ik er wel wijzer uitworden.
Duys
Ok bedankt hiervoor, bij het openbreken zal ik er wel wijzer uitworden.
Duys
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Duys,je moet het niet echt breken,je kan het ook preppen,maar ik weet niet of je daar mat, voor hebt natuurlijk.GR
strandjutters
Antw: Antw: Cap Blanc-Nez, fossiel
strandjutters schreef:
Hallo Duys,je moet het niet echt breken,je kan het ook preppen,maar ik weet niet of je daar mat, voor hebt natuurlijk.GR
Het is heel hard, met hamer en beiteltje lukt het niet, met een tang ook niet, dus ik zal wel zien!
Duys