Fossiele Sula uit Chili
-
- Contacteer:
Fossiele Sula uit Chili

Een aardige 'vondst' waarvan determinatie ook nog niet rond is betreft dit fossiel. Deze kocht ik op en toeristenmarkt in Chile. Ik herkende deze op slag als een cranium van een booby/jan van gent (Morus/Sula). Hoogstwaarschijnlijk afkomstig uit de Bahia Inglesa-formatie (gezien de kleur en matrix) in het noorden van Chile en ongeveer 7 mya
Uit overleg met deskundigen in Chile kwam naar voren dat het een mogelijk nog niet beschreven soort is waarvan nog maar enkele fossielen bekend zijn. Men wilde er in samenwerking een publicatie aan wijden. Helaas is het contact met de Chilenen verbroken (reageren niet meer op mail) en zit ik nog steeds met een leuk fossiel, maar zonder determinatie.
Antw: Fossiele Sula uit Chili
Fascinerende vondst.
Er zijn ook al meerdere schedels van pinguins gevonden, sommigen beweren ook al de "hersens" zelf gevonden te hebben. Niet alleen van vogels, maar ook van walvissen.
Groetjes,
Gunther
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Fossiele Sula uit Chili
Zeer interessant. Bizar dat er niet meer gereageerd wordt op je mails.
Gunther doelt wellicht op zgn. 'endocasts' van de hersenholte. Die heb ik inderdaad ook al van daar gezien.
Gunther doelt wellicht op zgn. 'endocasts' van de hersenholte. Die heb ik inderdaad ook al van daar gezien.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)