Ulna (?) uit Nieuw Zeeland

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Shearwater
Contacteer:
Ulna (?) uit Nieuw Zeeland

Bericht door Shearwater » 16 feb 2012, 19:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ik toch bezig ben mijn ongedetermineerde fossielen aan deskundigen voor te leggen... Dit bot vond ik op een strand in Nieuw Zeeland. Het lijkt me een ulna, maar vrij kort en plat. Ik heb geen idee wat het is, maar gezien de donker kleur leek het me mogelijk (sub)fossiel. Dat is in NZ altijd interessant. Ik heb echter geen idee waar ik het zoeken moet. Een Moa is het niet want die hebben geen ulna's. Navragen daar leek me geen optie omdat je kans loopt op gezeur met de autoriteiten als het echt iets leuks is. Maar als het een van die miljoenen schapen is, is het dus niks. Graag jullie opinies.

DragonSearcher
Antw: Ulna (?) uit Nieuw Zeeland

Bericht door DragonSearcher » 16 feb 2012, 19:51

Hi Edward,

volgens mij betreft dit een radius. Kan je fotos maken van de beide gewrichtskanten? Ik denk overgens niet dat het van een van die schapen is, daar lijkt het wat te breed voor.

Gr Jerry

EDIT: Een tibia van een robachtige zou ook nog kunnen. Ik kan het niet helemaal goed zien vanaf de fotos.

[Bewerkt door DragonSearcher op 16-02-2012 om 19:59 NL]

... Eternity awaits ...

Shearwater
Contacteer:
Antw: Ulna (?) uit Nieuw Zeeland

Bericht door Shearwater » 17 feb 2012, 15:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je hebt gelijk, beetje dom, ik bedoelde eigenlijk ook radius. Ik heb nog een paar foto's gemaakt van de uiteinden met gewrichtsvlakken. Deze zijn er afgesleten, maar misschien geeft het toch wat extra informatie.
De afmetingen zijn: foto 1a/1b; 29,1 x 15,8 mm, 2a:24,7 x 14,7 mm. Totale lengte van het bot: 13,6 mm. Dikte in het middendeel: 20,4 x 9,8 mm.

Plaats reactie