bosneushoorn ijsel.
bosneushoorn ijsel.
In mijn verzameling vond ik een grote kies
van een wolharige neushoorn.
Maar ik heb hem toch maar mee genomen naar
de Wpz dag in zwolle.
Volgens Klaas Post en Dick Mol was het een
m3 van een bosneushoorn.
Op het kaartje stond,vindplaats ijsel.
Volgens de geleerden worden er in nederland
niet veel resten van bosneushoorn gevonden.
Daarom vroegen zij mij om te achterhalen waar en waneer het gevonden is.(zal een hele klus worden!!!)
Groetjes Willem
[Bewerkt door willem op 12-12-2005 om 18:10 NL]
de Wpz dag in zwolle.
m3 van een bosneushoorn.
Daarom vroegen zij mij om te achterhalen waar en waneer het gevonden is.(zal een hele klus worden!!!)
Groetjes Willem
[Bewerkt door willem op 12-12-2005 om 18:10 NL]
je kan nooit alles vinden.
Antw: bosneushoorn ijsel.
Erg leuk, ik heb zelf een steppenneushoorn kies uit de Ijssel. Graag een foto op het forum zetten. Als je de kies ooit wil ruilen of verkopen hou ik me aanbevolgen.willem schreef:
In mijn verzameling vond ik een grote kies
de Wpz dag in zwolle.
m3 van een bosneushoorn.
Groetjes Willem
Maarten
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
- Jan Losser
Dag Maarten, hoewel ik eigenlijk niet wil reageren doe ik het maar toch, iedere keer als iemand iets mooi\'s heeft dan wil jij het wel kopen of ruilen, is dat nu echt nodig, Niet alles is voor geld te kopen. Ik hoop dat jij je niet al te aangevallen volelt. Dus graag ook geen scheldwoorden of andere opmerkingen terug. Je kunt iemand ook gewoon feleciteren met een mooie vondst
Bij deze Willem gefeliciteerd met je vondst. De IJsseldelta levert vaak bijzondere vondsten op. Helaas heb ik je niet gezien, ik was namelijk ook aanwezig in Zwolle, was weer een succes
Bij deze Willem gefeliciteerd met je vondst. De IJsseldelta levert vaak bijzondere vondsten op. Helaas heb ik je niet gezien, ik was namelijk ook aanwezig in Zwolle, was weer een succes
Zonder verleden geen toekomst
@ Willem....
Graag wat goede (detail)foto\'s ben heel nieuwsgierig!
Graag wat goede (detail)foto\'s ben heel nieuwsgierig!
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Antw: Antw: bosneushoorn ijsel.
Dag Jan,Jan losser schreef:
Dag Maarten, hoewel ik eigenlijk niet wil reageren doe ik het maar toch, iedere keer als iemand iets mooi\'s heeft dan wil jij het wel kopen of ruilen, is dat nu echt nodig, Niet alles is voor geld te kopen. Ik hoop dat jij je niet al te aangevallen volelt. Dus graag ook geen scheldwoorden of andere opmerkingen terug. Je kunt iemand ook gewoon feleciteren met een mooie vondst
We leven in een vrij land, dat betekent dat jij ik mag vragen wat ik wil en jij hierop mag reageren. Scheldwooerden heb ik nooit gebruikt jongen, dat is jouw eigen perceptie.
Groet, Maarten
Oja Jan, als je zelf iets leuks voor me hebt hou ik me van harte aanbevolen!!
[Bewerkt door Maarten op 12-12-2005 om 15:22 NL]
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Hier dan een foto van de kies.
Hij is niet helemaal scherp(heb niet een
goede camera) sorry hier voor.
De kies heeft een grote van 62x52 mm.
groetjes Willem.
je kan nooit alles vinden.
Antw: Antw: bosneushoorn ijsel.
willem schreef:
Hier dan een foto van de kies.
Hij is niet helemaal scherp(heb niet een
goede camera) sorry hier voor.
De kies heeft een grote van 62x52 mm.
groetjes Willem.
Errug mooi!!!!!!!!!!!!!!! Zou id leuk zijn als je de exacte vindplaats hebt. Een van de kleiputten langs de IJssel?
- Jan Losser
Een groeve waar veel van dat materiaal vandaan komst langs de ijssel is \"de Hearst\" te noorden van Zwolle, maar of deze daar ook vandaan komt ? Wat conservering betreft zou het kunnen.
Zonder verleden geen toekomst