Enkele fossielen van 't Antwerpse
Antw: Enkele fossielen van 't Antwerpse
Stijn, nr 3 lijkt me een wormgangconcretie van de baardworm Tasselia ordamensis (fosforiet). Die zien er door erosie vaak uit als een soort Michelinmannetje. Geen coproliet.
Het mosseltje op foto 4 is recent, een naam kan ik je niet geven.
Lex
Lex
Stijnboy9,
Bij de tanden denk ik Eurhinodelphinidae indet. bij linksboven en rechts.
Duys
Bij de tanden denk ik Eurhinodelphinidae indet. bij linksboven en rechts.
Duys
Antw: Antw: Enkele fossielen van 't Antwerpse
mussels schreef:
Stijn, nr 3 lijkt me een wormgangconcretie van de baardworm Tasselia ordamensis (fosforiet). Die zien er door erosie vaak uit als een soort Michelinmannetje. Geen coproliet.
Hoi, het mosseltje is een Lepadidae-eendenmossel, kwam ook al in het Pleistoceen voor. Gr.Ben
Lex
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Stijn,foto 4 betreft het brakwatermosseltje,Mytilopsis leucophaeta.kwam in 1835 in de haven van Antwerpen terecht via schepen uit Amerika;De soort vormt nu een plaag in de koelwatersystemen van sommige bedrijven.GR
strandjutters
Antw: Antw: Enkele fossielen van 't Antwerpse
Hoi, de zwarte is een andere als ik jou opgaf, die is meer ovaler, het zijn dus 2 verschillende. Gr.Ben
strandjutters schreef:
Hallo Stijn,foto 4 betreft het brakwatermosseltje,Mytilopsis leucophaeta.kwam in 1835 in de haven van Antwerpen terecht via schepen uit Amerika;De soort vormt nu een plaag in de koelwatersystemen van sommige bedrijven.GR
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,het zijn inderdaad twee verschillende,ik heb het over de bovenste van de twee.GR
strandjutters