cupressocrinites crassus ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
MariaL
cupressocrinites crassus ?

Bericht door MariaL » 23 apr 2012, 14:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zou dit een cupressocrinites crassus kunnen zijn? Gevonden bij een grind-en zand bewerkings bedrijf in Zeeland.

In perpetuum... :-)

Storm
Been thanked: 5 times
Antw: cupressocrinites crassus ?

Bericht door Storm » 23 apr 2012, 15:22

Hallo Marjon,

Moeilijk te zeggen, lijkt op maar ik mis dan de basis van de kelk en dan zouden dit alleen de vangarmen moeten zijn. Misschien geeft een foto van de onderkant meer duidelijkheid. Ik wil geen nee zeggen maar ook geen ja. Ook zie ik verschillen in de vangarmen maar dat zegt niet zoveel daar hij waarschijnlijk behoorlijk verweerd is.
Misschien zijn er anderen die hier meer duidelijkheid over kunnen geven.

Groet,
Cora

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 23 apr 2012, 15:40

Hoi, met de benaming zit je vermoedelijk wel goed. Deze zeelelie knop komt voor in het Devoon. Kan als je hem hebt gevonden in Vlissingen waar grind uit de Noordzee van daan komt van de Engelse kust. Hij zou dan losgewoelt kunnen zijn uit Devoonsiche kalksteen. Ben benieuwd naar de achterzijde plaats nog even een foto. Gr.Ben.
MariaL schreef:
Zou dit een cupressocrinites crassus kunnen zijn? Gevonden bij een grind-en zand bewerkings bedrijf in Zeeland.

0000000000

MariaL
Antw: Antw: cupressocrinites crassus ?

Bericht door MariaL » 24 apr 2012, 08:58

storm schreef:
Hallo Marjon,

Moeilijk te zeggen, lijkt op maar ik mis dan de basis van de kelk en dan zouden dit alleen de vangarmen moeten zijn. Misschien geeft een foto van de onderkant meer duidelijkheid. Ik wil geen nee zeggen maar ook geen ja. Ook zie ik verschillen in de vangarmen maar dat zegt niet zoveel daar hij waarschijnlijk behoorlijk verweerd is.
Misschien zijn er anderen die hier meer duidelijkheid over kunnen geven.

Groet,
Cora
Dank voor je info, zal er nog wat foto's bijvoegen voor een beter beeld.
gr.

MariaL

Bericht door MariaL » 24 apr 2012, 08:59

scherven schreef:
Hoi, met de benaming zit je vermoedelijk wel goed. Deze zeelelie knop komt voor in het Devoon. Kan als je hem hebt gevonden in Vlissingen waar grind uit de Noordzee van daan komt van de Engelse kust. Hij zou dan losgewoelt kunnen zijn uit Devoonsiche kalksteen. Ben benieuwd naar de achterzijde plaats nog even een foto. Gr.Ben.
MariaL schreef:
Idd in Vlissingen gevonden. Zal er nog een paar foto's bijvoegen, misschien dat het dan duidelijker wordt.
groetjes

[Bewerkt door MariaL op 24-04-2012 om 08:00 NL]

MariaL

Bericht door MariaL » 24 apr 2012, 09:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog de voor -en achterkant. Misschien dat het een wat beter beeld oplevert....

Storm

Bericht door Storm » 24 apr 2012, 13:10

Levert voor mij geen duidelijke verdere aanwijzigingen op. Ik kan op zich er wel achter staan dat het een crinoïdekelk is en een Cupressocrinites maar om te zeggen crassus dat vind ik te gewaagd. Ik zou het op sp. houden

Groet,
Cora

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 24 apr 2012, 13:19

Lijkt me duidelijk genoeg, hier kom je niet uit. Zo hem maar op spec. houden. In elk geval een prachtige vondst die niet zo snel meer word gevonden. Gr.Ben
MariaL schreef:
Hier nog de voor -en achterkant. Misschien dat het een wat beter beeld oplevert....

0000000000

Storm

Bericht door Storm » 24 apr 2012, 16:19

Inderdaad, een heel mooie vondst!

Groet,
Cora

MariaL

Bericht door MariaL » 24 apr 2012, 19:27

Bedankt allen voor deze waardevolle informatie. Ben nu nóg blijer met m'n vondst! :-)

Plaats reactie