Al bij al een geslaagd weekend
Al bij al een geslaagd weekend
Hallo iedereen,
vandaag voor de derde dag op rij weest zoeken. Op de eerste foto de mooiste tandjes van vandaag. Spijtig van de grote meg maar ik heb een leuk kleintje gevonden (close-up op de derde foto). Mijn vraag is nu : Is dit een een tand van een juveniel of is dit een tandje van achteraan in de kaak ? De wortel is bijna even groot als de kroon en er zit een golfje bovenaan de kroon.
Het tandje rechtsonder (close-up tweede foto) heb ik nog niet eerder gevonden dus als iemand dit voor mij kan determineren ?
Op de laatste foto nog wat leuke steenkernen. Ik kan het niet laten om die te blijven meebrengen.
Alvast bedankt voor de hulp en hopelijk zijn jullie het nog niet beu ?
Groetjes, Fabienne.
Antw: Al bij al een geslaagd weekend
Hey Fabienne,
Het kleine megje diet er inderdaad posterior uit. Hier is de verhouding kroon/wortel inderdaad anders zijn tanden vooraan in de bek.
Het tandje rechtsonder is een Lamna nasus.
Groetjes,
Gunther
Misschien nog een foto om het duidelijker te maken?
Wortel is een stuk groter dan kroon, dat is niet zo bij voortanden. Uitzondering is de symphysaire tand uiteraard.
Groetjes,
Gunther
Bedankt Gunther voor de determinatie. Ik heb ook enkele posterior megs zoals die op jouw foto. Ik was gewoon aan het twijfelen omdat mijn megje "plat" is, terwijl de andere posteriors die ik heb, nogal bol staan als je begrijpt wat ik bedoel.
Groetjes, Fabienne.
Groetjes, Fabienne.