Knokke : nog wat Schelpen 19 -05
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Knokke : nog wat Schelpen 19 -05

Hallo iedereen,hier nog wat vondsten van vandaag,ik vraag mij af,is de misvorming van de stekelhoorn tengevolge van de kokerworm .GR(laatste schelp 33 mm)
[Bewerkt door strandjutters op 19-05-2012 om 23:03 NL]
strandjutters
Antw: Knokke : nog wat Schelpen 19 -05
Hallo Pascal,
De oorzaak van vergroeiingen bij (fossiele) schelpen is niet altijd goed te achterhalen. Wel hangen ze vaak samen met aanboringen aan de schelp, beschadigingen e.d. In andere gevallen is de schelp wel zo schuin gegroeid, maar is er geen duidelijke aanwijzing.
Groeten,
Bram
De oorzaak van vergroeiingen bij (fossiele) schelpen is niet altijd goed te achterhalen. Wel hangen ze vaak samen met aanboringen aan de schelp, beschadigingen e.d. In andere gevallen is de schelp wel zo schuin gegroeid, maar is er geen duidelijke aanwijzing.
Groeten,
Bram
- strandjutters
- strandjutters
Hallo Stijn,ik vind inderdaad nog tandjes,en ook nog Trivia's,maar ik kan die toch niet blijven posten,ik loop elke dag op het strand,en vind elke dag iets,vanavond had ik heel wat mooie schelpen,en wat tandjes,achter dit harde noord -oosten winderig weer is er altijd wel iets te vinden.Ik post wel wat vondsten van vanavond als je dat wil,van elks wat.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Stijn,dit is zowat wat ik gevonden heb vanavond,17uur45 op het strand19 uur 15 thuis,ik had nog heel wat tapijtschelpen -oeters en andere soorten mee,maar das te veel om allemaal foto's van te maken.GR
strandjutters