Kaart met vindplaatsen
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Kaart met vindplaatsen
Hoi Herman,
ik weet de lijst met vindplaatsen is lang geworden en vandaar nu alles in alfabetische volgorde. Toch vond ik het wel zijn charme hebben om op een kaart van europa een land of vindplaats aan te klikken (het oude systheem van weleer). Zou je dit niet weer kunnen invoeren?
Groet
ik weet de lijst met vindplaatsen is lang geworden en vandaar nu alles in alfabetische volgorde. Toch vond ik het wel zijn charme hebben om op een kaart van europa een land of vindplaats aan te klikken (het oude systheem van weleer). Zou je dit niet weer kunnen invoeren?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Kaart met vindplaatsen
Gerrit-Jan schreef:
Hoi Herman,
Groet
Hey Gerrit-jan,
Als je een land aanklikt krijg je ook een kaartje van dat land met de locaties van de verschillende plekken. Alleen is dit nu met Maps gedaan om makkelijker de weg te vinden.
Groetjes,
Gunther
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
ja, ik weet maar dat is niet overal even overzichtelijst. Voor Australie bijvoorbeeld lukt dit wel maar als je naar Duitsland kijkt is de kaart naar verhouding te klein t.o.v de veelheid aan vindplaatsen. Er staan zoveel "ammonietjes opeengepakt dat je niet weet waar je moet drukken/welke locatie het is. Ze (die ammonieten) overlappen elkaar en er staan geen naamplaatsen bij wat eerder wel was (meen ik?). Voor Duitsland zou al weer bijna een onderverdeling kunnen maken in deelstaten (zoals Steinkern dit doet). Het is veel overzichtelijker.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het is inderdaad een groot verschil met vroeger en dat is even wennen.
Het grote voordeel is dat we eea kunnen automatiseren. Vroeger werden de kaartjes manueel geupdate, wat veel werk met zich meebracht. Nu kan een vindplaats op de kaart toegevoegd worden door het ingeven van coördinaten. Daarnaast biedt het systeem, doordat het gebruik maakt van google maps, nog enkele voordelen. Zo heb je voor heel veel locaties goede luchtfoto's beschikbaar, kan je ook kiezen voor een wegenkaart als achtergrond (door rechtsboven op 'kaart' te klikken), en kan je in- en uitzoomen met de + en - symbolen linksboven. Dit laatste lost ook meteen je probleem van de dicht opeengepakte symbooltjes op: je kan vrij inzoomen en de kaart rondslepen, vb. naar de duitse deelstaat naar keuze. Plaatsnamen verschijnen pas als je op een vindplaats klikt, dat is beter voor de leesbaarheid van de kaart.
Nog een bijkomend voordeel waarvan we eventueel in de toekomst nog gebruik zouden kunnen maken is dat je vanuit de kaart meteen kan doorklikken naar andere pagina's die relevant zijn voor die vindplaats (vb. soortenlijst uit de fotodatabase).
Het grote voordeel is dat we eea kunnen automatiseren. Vroeger werden de kaartjes manueel geupdate, wat veel werk met zich meebracht. Nu kan een vindplaats op de kaart toegevoegd worden door het ingeven van coördinaten. Daarnaast biedt het systeem, doordat het gebruik maakt van google maps, nog enkele voordelen. Zo heb je voor heel veel locaties goede luchtfoto's beschikbaar, kan je ook kiezen voor een wegenkaart als achtergrond (door rechtsboven op 'kaart' te klikken), en kan je in- en uitzoomen met de + en - symbolen linksboven. Dit laatste lost ook meteen je probleem van de dicht opeengepakte symbooltjes op: je kan vrij inzoomen en de kaart rondslepen, vb. naar de duitse deelstaat naar keuze. Plaatsnamen verschijnen pas als je op een vindplaats klikt, dat is beter voor de leesbaarheid van de kaart.
Nog een bijkomend voordeel waarvan we eventueel in de toekomst nog gebruik zouden kunnen maken is dat je vanuit de kaart meteen kan doorklikken naar andere pagina's die relevant zijn voor die vindplaats (vb. soortenlijst uit de fotodatabase).
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Okey,
inzoomen dus en de kaart wordt groter?
Handiiiig!!!
Groet
inzoomen dus en de kaart wordt groter?
Handiiiig!!!

Groet
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Overigens, werken met een klikbare kaart van europa om naar de respectievelijke landen te gaan, naast een namenlijst, lijkt me wel een heel leuk idee. Misschien iets om uit te werken als onderdeel van een nieuwe layout voor de website.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Kaart met vindplaatsen
Frederik schreef:
Overigens, werken met een klikbare kaart van europa om naar de respectievelijke landen te gaan, naast een namenlijst, lijkt me wel een heel leuk idee. Misschien iets om uit te werken als onderdeel van een nieuwe layout voor de website.

Goed idee!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Kaart met vindplaatsen
Gewoon eens nadenken erover kan niet schaden tochstijnboy9 schreef:
De lay-out is toch mooi genoeg?

Groet