wat zijn jullie grootste ammonieten?
wat zijn jullie grootste ammonieten?
Dag iedereen ,
mijn vraag is simpel:
wat zijn de grootste ammonieten uit jullie verzameling?
gr.
[Bewerkt door Adron op 27-06-2012 om 14:56 NL]
mijn vraag is simpel:
wat zijn de grootste ammonieten uit jullie verzameling?
gr.
[Bewerkt door Adron op 27-06-2012 om 14:56 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- Triassicpark
Antw: wat zijn jullie grootste ammonieten?
Ik heb een fragment van ongeveer 18 cm. Als deze heel zou zijn denk ik ongeveer twee keer zo groot
Grt, Maurice
Grt, Maurice
mijn grootste ammoniet is een Eopachydiscus marcianus van Texas van 33 cm maar één van de minst mooie

groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:

Een Austeniceras austeni (SHARPE)van 58 cm met daarop een kleine tand van Cretalamna appendiculata.
Robert Mensink
Hallo, mijn grootste hangt nu in het geologiemuseumpje van de dierentuin in Emmen; Titanites giganteus ca. 60 cm.
Huidige grootste is een Phylloceras heterophyllum van ca. 55cm. uit Yorkshire.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 27-06-2012 om 19:25 NL]
Huidige grootste is een Phylloceras heterophyllum van ca. 55cm. uit Yorkshire.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 27-06-2012 om 19:25 NL]
Elbert
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Foto's Bert! 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Skyraider3D
- Contacteer:
Ja, dat is um...zelf geprepareerd.
Zal zien of ik ook een plaatje van de Phylloceras op het net kan zetten, maar `k garandeer niets.
groeten, Bert
Zal zien of ik ook een plaatje van de Phylloceras op het net kan zetten, maar `k garandeer niets.
groeten, Bert
Elbert
Nee, niet uitgeleend; ik heb hem verkocht aan Theo Henskens toen ik financieel in het verdomhoekje zat...
Heb wel het schone voornemen om ooit nog es terug te gaan naar Portland om een nieuwe te zoeken, maar zo`n mooie vind ik nooit meer.
Niet omdat het een van mijn stukken is hoor, maar het is, met afstand, de mooiste Titanites die ik ooit gezien heb.
Het prepareren was een trip zonder dope; ik heb er een fotoserie van gemaakt zodat je hem stukje voor stukje tevoorschijn ziet komen, met op het eind mezelf met het voltooide resultaat, toen, half jaren 80, had ik nog haar op mijn hoofd ha,ha,
Het hart van de ammoniet is van calciet en zoals je kunt zien is de schelp compleet met de mondrand.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 27-06-2012 om 23:56 NL]
Heb wel het schone voornemen om ooit nog es terug te gaan naar Portland om een nieuwe te zoeken, maar zo`n mooie vind ik nooit meer.
Niet omdat het een van mijn stukken is hoor, maar het is, met afstand, de mooiste Titanites die ik ooit gezien heb.
Het prepareren was een trip zonder dope; ik heb er een fotoserie van gemaakt zodat je hem stukje voor stukje tevoorschijn ziet komen, met op het eind mezelf met het voltooide resultaat, toen, half jaren 80, had ik nog haar op mijn hoofd ha,ha,
Het hart van de ammoniet is van calciet en zoals je kunt zien is de schelp compleet met de mondrand.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 27-06-2012 om 23:56 NL]
Elbert