't rooth en Blegny
't rooth en Blegny
Gaat er nog iemand naar't rooth dit weekend? En wat vraagjes. Hoe lang is het lopen van de dichtsbijzijnde parkeerplaats naar de groeve. En mag je daar ook op de wand naar de Hemipneutes laag.
En nog iets on-topics. Ik ga morgen met mijn Opa naar de Blegny-mijnen. Daar is een afvalhoop (oude). Mag je hier kijken voor fossielen?
[Bewerkt door Kelt2 op 18-07-2012 om 17:56 NL]
En nog iets on-topics. Ik ga morgen met mijn Opa naar de Blegny-mijnen. Daar is een afvalhoop (oude). Mag je hier kijken voor fossielen?
[Bewerkt door Kelt2 op 18-07-2012 om 17:56 NL]
Antw: 't rooth en Blegny
Wat Blegny betreft, weet niet of het officieel mag, en je moet niet met een houweel of zo iets over je schouder daar rond lopen, maar je mag de berg gewoon op (via paden!) en je mag er ook omheen lopen. Mooie natuur ook, en infoborden her en der, ook over de geologie. Heeft mij de laatste keer (augstus 2010) niet veel opgeleverd (een stukje Sigillaria), maar als je nog geen Carboonmateriaal hebt, dan kan het best leuk zijn.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Antw: 't rooth en Blegny
Bedankt voor de reactie. Leuk om te weten dat je er wel mag zoeken (met mate). Ik ga gewoon eens een beetje rondkijken.