Knokke : Pachygaleus lefevrei .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Knokke : Pachygaleus lefevrei .

Hallo iedereen,het is zoals Stijn al aangaf de laatste tijd wat rustig op tandengebied op dit forum,ik zal proberen mijn steentje bij te dragen om dit wat meer te laten zien.hopelijk doen er nog wat mensen mee.Ik start dit topic met een collage van mijn tandjes met de naam Pachygaleus lefevrie,een tandje die ik regelmatig tegenkom,maar vlug over het hoofd word gezien,dit door zijn klein formaat.GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke : Pachygaleus lefevrei .
Hallo Stijn,het zou kunnen dat dit ook ééntje is van deze soort,maar als ik kijk in mijn verzameling,kom ik die langgerekte vorm niet tegen,misschien zijn er ander forumleden met dit zelfde soort langerekte Pachygaleus tandjes? normaal gezien goed te herkennen aan de glazeur die volledig doorloop,aan de voorkant van dit soort tandje.GR(Ook weet ik niet tot waneer deze soort voorkomt)
[Bewerkt door strandjutters op 31-07-2012 om 19:03 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 31-07-2012 om 19:03 NL]
strandjutters
- strandjutters
inderdaad Stijn,je kunt je tandje ook controleren of de glazuur doorloopt,dit zie je ook goed op de link.Is volgens mij enig aan die soort uit het eoceen.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Stijn,ik zie dit wel terug bij Secundus,dit langerekt tandje.misschien betreft dit een positie,in de bek van de tijgerhaaien die niet zoveel voorkomt,ik heb ook maar 2 secundusen met die vorm.Gr
strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke :Abdounia recticona.

Hallo iedereen,ik zal proberen een volledig beeld te geven in dit topic,van wat je kan vinden in Knokke.Deze ook zeer kleine tandjes zijn hier te vinden,je herkend ze doordat ze aan beide zijden,drie spitsen dragen.GR
[Bewerkt door strandjutters op 02-08-2012 om 23:05 NL]
strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke :Abdounia beaugie.

Hallo iedereen,dit is nog een kleine soort die je in Knokke kan vinden,herkenbaar aan de spitsen,aan beide zijden twee.GR
[Bewerkt door strandjutters op 05-08-2012 om 16:21 NL]
strandjutters
-
Stijn jou tandje behoort mijn inziens bij de soort Galeorhinus aff galeus thuis