IJzermeteoriet uit Campo del Cielo te ruil.

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
adekker
Contacteer:
IJzermeteoriet uit Campo del Cielo te ruil.

Bericht door adekker » 04 aug 2012, 19:36

Afbeelding

Deze authentieke ijzermeteoriet uit Campo del Cielo is vandaag geëtst (zie de topic "hoe te etsen" ). Het is een meteoriet van het type grove octahedriet.
De ijzer-meteoriet bestaat volgens eerdere analyses van andere brokstukken niet alleen uit ijzer, maar ook uit 6.67% Ni, 0.43% Co, 0.25% P, 87 ppm Ga, 407 ppm Ge, en 3.6 ppm Ir.
Ik wil de meteoriet graag ruilen tegen een ijzermeteoriet uit Gibeon, omdat hiervan de Wildmanstättenfiguren nog meer uitgesproken aanwezig zijn. De te ruilen meteoriet mag nog niet bewerkt zijn, moet ongeveer even groot zijn en voorzien van duidelijke informatie, waaruit blijkt dat het met grote waarschijnlijkheid een authentiek fragment van de Gibeon-meteoriet is.
Mijn meteoriet is 4,5cm x 2,5cm x 2cm.
Nu kan ik mij voorstellen dat niet iedereen zomaar een Gibeon-meteoriet heeft liggen thuis, laat staan dat hij die ruilen wil. Daarom is deze meteoriet ook te koop voor €53,40. Dat zijn nl. exact de kosten van de steen plus het etsen ervan. Voor dit bedrag kan ik dan zelf eens rondneuzen naar een Gibeon.

[Bewerkt door adekker op 04-08-2012 om 19:12 NL]

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

Plaats reactie