3D-vis Winterswijk
3D-vis Winterswijk

Hallo,
Afgelopen zaterdag wederom een bezoek aan Winterswijk gebracht. Het was een bloedhete dag. De afgelopen 2 weken waren er opgravingen geweest door de UT Bonn. Echt bijzondere vondsten waren hier blijkbaar niet geweest.
's Ochtends was het bij mij ook drama. Een klein botje. 's Middag keerde het tij. Met deze prachtig 3D-vis als beloning. Het meet slechts 1,8cm (deel 1 en 2 zijn de tegenoverliggende platen van elkaar).
Grt.
Rolf
't geet zo als 't geet!
Antw: 3D-vis Winterswijk
Hallo, mooie vondst zeg!
Ik zou zeggen; teruglijmen en heeel voorzichtig prepareren of laten prepareren.
Da`s zeker de moeite waard...
groeten, Bert
Ik zou zeggen; teruglijmen en heeel voorzichtig prepareren of laten prepareren.
Da`s zeker de moeite waard...
groeten, Bert
Elbert
Hallo Bert,
Bedankt voor het compliment.
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik ga hem in ieder geval niet zelf prepareren. Ik ben er bang voor dat ik dan de helft van de schubben kwijt raak.
Misschien laat ik hem wel zo.
Ik zal er nog over nadenken.
Grt
Rolf
Bedankt voor het compliment.
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik ga hem in ieder geval niet zelf prepareren. Ik ben er bang voor dat ik dan de helft van de schubben kwijt raak.
Misschien laat ik hem wel zo.
Ik zal er nog over nadenken.
Grt
Rolf
't geet zo als 't geet!
Hallo, als je overweegt om hem toch te laten prepareren, zou ik dat,met m`n straal apparaatje, best een poging willen geven; ik ken de matrix van Winterswijk wel en denk wel dat ik die vis gaaf tevoorschijn krijg als ik dat rustig aan kan doen.
Zie maar, hoe dan ook een leuk stuk!
groeten, Bert
Zie maar, hoe dan ook een leuk stuk!
groeten, Bert
Elbert
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Wauw, prachtige vondst. Gewoon door iemand laten doen die al wat kennis van dat materiaal heeft. Ziet er mij wel een fragiel maar zeker geen onmogelijk prepjobje uit.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Prachtig! Zeker laten prepareren.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
Hoi Rolf, dat is een zeer intressante vondst. Ook erg zeldzaam, omdat de meeste vissen zijn ontploft door rottingsprocessen. Het lijkt me een dwarsdoorsnede. Dus het visje zou best nog eens 10 cm groot kunnen zijn. Misschien kontakt opnemen met de Twentse Welle in Enschede of zij iemand weten die het kan prepareren.

Hallo,
Herbert Voss heeft het visje geprepareerd. Het is nog niet helemaal klaar. Op de eerste foto zien jullie de vis. Het is ongeveer 45 mm lang. Op de tweede foto (slecht te zien) een detail van het gebid. Het heeft lange, dunne tanden van ongeveer 1,5 mm.
Grt
Rolf
't geet zo als 't geet!