Verweerde Ammoniet IJsland
Verweerde Ammoniet IJsland
Een aantal jaren geleden ben ik in IJsland geweest. Daar vond ik deze steen. Ik heb vaak gedacht dat het een verweerde ammoniet kan zijn. Kan dit kloppen of is het wellicht iets anders?
Gr. Ronald
RS
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Verweerde Ammoniet IJsland
Gezien de geologie van IJsland is dit zeer onwaarschijnlijk.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- trilobietje
Het lijkt er toch sterk op. Je ziet er toch sutuurlijnen op en een rand rondom de "steen".
Wat zou het dan wel kunnen zijn ?
Wat zou het dan wel kunnen zijn ?
wie niet zoekt, niet vindt
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
is het niet gewoon een stuk gelaagd lava waar het laagje tussen 2 hardere lagen een beetje is weg geerodeerd? ijsland is pas na het einde van het Krijt ontstaan, dus zou niet kunnen.
Gr,
Sander
Gr,
Sander
Zeker geen ammoniet. Kan niet van IJsland, de oudste fossielen daar stammen uit het Plioceen.
Verder zie ik nergens resten van de schaal, geen kamers.
Laten we het houden op een toevallige redelijke gelijkenis. Ik vind het gesteente er vulkanisch uit zien. Als je met de loep naar de steen kijkt zie je waarschijnlijk allerlei kristalletjes en mineralen.
Verder zie ik nergens resten van de schaal, geen kamers.
Laten we het houden op een toevallige redelijke gelijkenis. Ik vind het gesteente er vulkanisch uit zien. Als je met de loep naar de steen kijkt zie je waarschijnlijk allerlei kristalletjes en mineralen.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vond het zelf ook wel onwaarschijnlijk, maar vanwege het voorkomen twijfelde ik.
RS