Klein haaientandje Help.
Klein haaientandje Help.

Hallo dit tandje ca.3mm groot vond ik in mijn fijne fractie van een boring in het Plioceen.Diepte ca. 70meter.
Wie weet hier een naar aan te geven als het kan graag.Hoop dat de foto,s goed genoeg zijn.
Gr.Ben-Lochem
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Klein haaientandje Help.
Hallo scherven,ik denk Squalus acanthias maar ben het niet zeker,ik heb dit tandje ook uit Egem.Er zijn vast betere kenners van het Plioceen op dit forum.GR
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Klein haaientandje Help.
Volgens mij komt Squalus acanthias (Miocene/Pliocene soort) niet voor in Egem, maar Squalus smithi en (misschien?) Squalus minor wel.strandjutters schreef:
Hallo scherven,ik denk Squalus acanthias maar ben het niet zeker,ik heb dit tandje ook uit Egem.Er zijn vast betere kenners van het Plioceen op dit forum.GR
[Bewerkt door gverwey op 18-08-2012 om 18:54 NL]
- strandjutters
Hallo gverwey,dat was net wat ik bedoelde,qua vorm heb ik dit tandje uit Egem,maar dit is Eoceen en zal wel een andere naam hebben.GR(Ik denk dat het minor is die ik heb van Egem)
strandjutters
Hallo strandjutters, ik ben al blij met de naam Squalis en kan er spec. bij zetten. Vast bedankt, gr.Ben-Lochemstrandjutters schreef:
Hallo gverwey,dat was net wat ik bedoelde,qua vorm heb ik dit tandje uit Egem,maar dit is Eoceen en zal wel een andere naam hebben.GR(Ik denk dat het minor is die ik heb van Egem)
0000000000
Antw: Antw: Antw: Klein haaientandje Help.
Hallo, gverwey, bedankt in elk geval. De naam Squalis is voor mij wel genoeg ik kan er ook spec. bij zetten. Maar misschien komen wel er nog wel uit. Gr.Ben-Lochemgverwey schreef:Volgens mij komt Squalus acanthias (Miocene/Pliocene soort) niet voor in Egem, maar Squalus smithi en (misschien?) Squalus minor wel.strandjutters schreef:
0000000000
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Klein haaientandje Help.
Hallo Stijn, hij gaat bij mij op de stikker als Squalus acanthias. Weet jij soms waar de naam acanthias vandaan komt, heeft dat soms met een planten blad Acantus temaken of weet je dat niet. Heeft dit soort haaien ook een nederlandse naam ?stijnboy9 schreef:Squalus acanthias is de enige Pliocene vorm die in onze streken voorkomt (en in het Mioceen ook).scherven schreef:Hallo, gverwey, bedankt in elk geval. De naam Squalis is voor mij wel genoeg ik kan er ook spec. bij zetten. Maar misschien komen wel er nog wel uit. Gr.Ben-Lochemgverwey schreef:Volgens mij komt Squalus acanthias (Miocene/Pliocene soort) niet voor in Egem, maar Squalus smithi en (misschien?) Squalus minor wel.strandjutters schreef:
Groeten,
Stijn
bedankt, Gr.Ben-Lochem
0000000000
- strandjutters
Hallo Scherven,Nederlandse naam Doornhaai.
Acanthias,staat voor scherpe uitsteksel aan een plant(Doorn)GR
strandjutters
Hoi Strandjutters, fijn de nederlandse naam te weten. Dus met de plant zat ik wel bijna goed. bedankt, Gr.Benstrandjutters schreef:
Hallo Scherven,Nederlandse naam Doornhaai.
0000000000