stukschelp?.van kalloot
- erchrislau@gmail.com
stukschelp?.van kalloot

Het heeft wel ribbels net als een schelp maar zo dik, wel 1cm maar ik sta nergens meer van te kijken ik ben benieuwd wat het is gr chris.
Nieuwsgierigaagje
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Antw: stukschelp?.van kalloot
Een stuk oester zou kunnen, maar denk toch meer aan een (kiezel)steentje vanaf de foto's.
Gr, jordy
Gr, jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- erchrislau@gmail.com
Kiezel steentjes heb je in vele soorten en ik ben bang dat ik daar nog heel vaak door genept word, maar hoe komt dat motief er dan in zo netjes en regelmatig?
Nieuwsgierigaagje
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo ,lijkt mij toch een fragment van een grote schelp.GR
strandjutters
Antw: Antw: stukschelp?.van kalloot
Een kiezelsteen, dat wil zeggen een stuk kwarts. Dit soort kwarts onstaat vaak als opvulling van breuken die ontstaan in een gesteente. Tijdens het groter worden van de barst (in stapjes) wordt de opening alweer opgevuld door kristalisatie van silicium uit het 'grondwater'. Geleidelijk ontstaat dan een steeds dikker stuk kwarts.erchrislau@gmail.com schreef:
... maar hoe komt dat motief er dan in zo netjes en regelmatig?
De richting van de druk en de kristallisatie in stapjes heeft tot gevolg dat er vaak een soort vierkantjes of ruitjes ontstaan. Wel regelmatig dus, maar geen fossiel.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Ik ga voor steentje. Tik er eens met een ring tegen, of tik het tegen je tanden. Doe dat ook met een echte kiezel. Klinkt het 'fossiel' hetzelfde, dan is het een steentje. Klinkt het doffer, dan is het waarschijnlijk toch een Paleogeen/Neogeen schelpfragmentje.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Bram,je kunt dit ook met zoutzuur,als het zuur geen effect geeft is het kiezel,vind je niets meer terug dan WAS! het schelp 

strandjutters
Hallo Pascal,
Da's ook een methode
Wel kunnen schelpen overigens soms omgezet worden in silicium. Zoutzuur heeft er dan geen effect meer op, en de klank wordt volgens mij ook anders. Maar, die kans acht ik hier wel erg klein.
Groeten,
Bram
Da's ook een methode

Wel kunnen schelpen overigens soms omgezet worden in silicium. Zoutzuur heeft er dan geen effect meer op, en de klank wordt volgens mij ook anders. Maar, die kans acht ik hier wel erg klein.
Groeten,
Bram