Bliksembezoekje Cap Blanc Nez 22-9-2012

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Erik-B
Been thanked: 1 time
Bliksembezoekje Cap Blanc Nez 22-9-2012

Bericht door Erik-B » 25 sep 2012, 14:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wegens het niet doorgaan van een ander uitstapje, hebben we snel een trip naar Calais voorbereid. Voor mij zelf was het de eerste keer. En de prachtige omgeving met dito vegetatie heeft veel indruk gemaakt. Grootste deel van de dag hebben we links van de trap op de kleiplaten in het Albien gezocht. Mijn topvondst was een kompleet Nautulisje. Ook heb ik nog een aantal sponzen gescoord. Marcel heeft 2 mooie ammonieten uit de overgangslaag van Albien naar Cenomaan gehaald. Later hebben we nog een aantal bunkercomplexen van de Atlantik Wall bezocht. Zeker de moeite om daar een langer verblijf te organiseren. Jammergenoeg ken ik geen Frans :D. Maar is wel iets om over te gaan nadenken. Heb trouwens ook nog wilde gentianen ontdekt, aan het eind van de dag, bij onze laatste bunkerlokatie. Toen kon de dag helemaal niet meer kapot :)Hier de foto,s

Erik-B
Antw: Bliksembezoekje Cap Blanc Nez 22-9-2012

Bericht door Erik-B » 25 sep 2012, 15:10

Afbeelding

Hier nog het Nautulisje van 3 cm.

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times

Bericht door phil » 25 sep 2012, 15:27

leuk dat je mijn zoekplaats bezocht hebt en dat je dit goed bevallen is; dit is wat anders dan een groeve :D
Voor de duidelijkheid is de overgang van albiaan/cenomaniaan in cap blanc nez niet aanwezig. De tourtia (het krijt met de zwarte stipjes en dat groen uitslaat als je er een streep in trekt) is reeds de bodem van het cenomaniaan. Tussen de P6 die het onderste deel van het boven albiaan is en de tourtia ontbreekt een pakket van een paar miljoen jaar,de callihoplites auritus en de Stolliczkaia dispar zones zijn er niet aanwezig. Dit is trouwens niet het enige stuk van het albiaan dat ontbreekt maar in de lagen die er wel aanwezig zijn is wel prachtig gerief te vinden
groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

fitch
Antw: Antw: Bliksembezoekje Cap Blanc Nez 22-9-2012

Bericht door fitch » 25 sep 2012, 16:57

phil schreef:
leuk dat je mijn zoekplaats bezocht hebt
Ahum .. AHUM .. ? :) :)

eheh erik .. nice go .. had je altijd een regeltje kunnen droppen naar me - heb een beetje meer tijd dan anders om er eens op uit te trekken dezer maanden :)

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

veravanderzalm

Bericht door veravanderzalm » 25 sep 2012, 17:33

hallo kan je iets zeggen over hoe snel het water op komt als het laag water is? dank je Vera
Erik-B schreef:
Wegens het niet doorgaan van een ander uitstapje, hebben we snel een trip naar Calais voorbereid. Voor mij zelf was het de eerste keer. En de prachtige omgeving met dito vegetatie heeft veel indruk gemaakt. Grootste deel van de dag hebben we links van de trap op de kleiplaten in het Albien gezocht. Mijn topvondst was een kompleet Nautulisje. Ook heb ik nog een aantal sponzen gescoord. Marcel heeft 2 mooie ammonieten uit de overgangslaag van Albien naar Cenomaan gehaald. Later hebben we nog een aantal bunkercomplexen van de Atlantik Wall bezocht. Zeker de moeite om daar een langer verblijf te organiseren. Jammergenoeg ken ik geen Frans :D. Maar is wel iets om over te gaan nadenken. Heb trouwens ook nog wilde gentianen ontdekt, aan het eind van de dag, bij onze laatste bunkerlokatie. Toen kon de dag helemaal niet meer kapot :)Hier de foto,s

Vera

Erik-B

Bericht door Erik-B » 25 sep 2012, 17:41

veravanderzalm schreef:
hallo kan je iets zeggen over hoe snel het water op komt als het laag water is? dank je Vera
Erik-B schreef:
Volgens mij had Marcel een site waar je op kon zien wat de te verwachten waterstanden waren. Afgelopen zaterdag was het hoogwater. Ik zal er even naar vragen goed?! Dank voor je antwoord Philippe.En de uitleg over de lagen in CBN. Heb jij misschien een grafiekje van de lagen daar voor mij? P6 etc zegt me weinig lol.Ja dit is zeker wat anders dan een groeve ;) Ook al is dit ook zeker vermoeiend. Zou leuk zijn om samen een keer daar te zoeken.Vooral met jouw ervaring.Volgend jaar april ook Fitch? Eerder lukt me denk ik niet

[Bewerkt door Erik-B op 25-09-2012 om 16:46 NL]

phil
Antw: Antw: Antw: Bliksembezoekje Cap Blanc Nez 22-9-2012

Bericht door phil » 25 sep 2012, 18:07

Erik-B schreef:
Zou leuk zijn om samen een keer daar te zoeken.Vooral met jouw ervaring.Volgend jaar april ook Fitch? Eerder lukt me denk ik niet

NL]
dat zou zeker leuk zijn, zet het maar vast in de agenda
groetjes

philippe

fitch

Bericht door fitch » 25 sep 2012, 18:22

zeker erik en phil!

@vera: voor en na het laag water heb je een drietal uur om veilig te zoeken. Het water doet er in se wel 5-6 uur over om van laag naar hoog water te gaan - wat je goed ter plaatse kan inschatten. Mocht je niet zeker zijn, geef je maar je data op wanneer je er zoeken wil, dan kijk ik wel effe of het makkelijk kan voor je..

groeten, d

(correctie - thanks phil :p )

[Bewerkt door fitch op 25-09-2012 om 18:42 NL]

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

phil

Bericht door phil » 25 sep 2012, 19:28

fitch schreef:
zeker erik en phil!

@vera: voor en na het laag water heb je een drietal uur om veilig te zoeken. Het water doet er dus 3 uur over om van laag naar hoog water te gaan -groeten, d
fitch, het water komt wel snel op bij JOU vindplaats maar op de blanc nez doet de zee er ongeveer 12 uur over van de ene vloed tot de volgende; er is een tweetal uren dat je van het strand moet bij het hoog tij
groetjes

philippe

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 25 sep 2012, 19:34

Ja Phil,maar het duurt ook min: twee uur voor je er weer op kan :D ;GR (Twee uur voor en twee uur na,dan heb je maar 8 uur als ik een beetje kan rekenen)

strandjutters

Plaats reactie