kaakje?
Antw: kaakje?
beste mensen,
ik wil niet ongeduldig overkomen maar mijn discussie is intussen al een beetje (veel) naar beneden gezakt en ik zou toch graag wat info hebben over dit kaakje (als het een kaakje is)
alvast bedankt!
groetjes Aaron
ik wil niet ongeduldig overkomen maar mijn discussie is intussen al een beetje (veel) naar beneden gezakt en ik zou toch graag wat info hebben over dit kaakje (als het een kaakje is)
alvast bedankt!
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
-
Hi Adron,
Het is een onderkaak van een beenvis.
Lophius piscatorius, de zeeduivel, heeft echter veel meer tanden in de onder-en bovenkaak.
Je kunt wel zeggen'een bek vol tanden'.
De tanden van jouw stuk staan voor een zeeduivel te regelmatig van elkaar en er is te veel ruimte tussen de tanden.Maar ok ze kunnen er ook uitgevallen zijn?
Verder bevinden de tanden zich in een holletje en ze kunnen enigszins naar achteren bewegen (richting maag), maar niet naar voren. Voor een prooidier dus maar één weg mogelijk. Tenslotte zijn de tanden aan de basis geplooid.
groetjes
Lophius piscatorius, de zeeduivel, heeft echter veel meer tanden in de onder-en bovenkaak.
De tanden van jouw stuk staan voor een zeeduivel te regelmatig van elkaar en er is te veel ruimte tussen de tanden.Maar ok ze kunnen er ook uitgevallen zijn?
Verder bevinden de tanden zich in een holletje en ze kunnen enigszins naar achteren bewegen (richting maag), maar niet naar voren. Voor een prooidier dus maar één weg mogelijk. Tenslotte zijn de tanden aan de basis geplooid.
groetjes
Wilson
Antw: Antw: kaakje?
bedankt voor de info!Wilson McPhee schreef:
Hi Adron,
groetjes
Je weet toevallig niet welke beenvis ?

groetjes Aaron
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Aan de hand van wat er verteld is zou je zelf aan de slag kunnen gaan met een determinatie. (Je kan de visboer proberen).
Verder denk ik zelf dat het hier niet om een fossiel gaat dus ik verplaats deze draad naar off-topic.
Groeten,
Richard
[Bewerkt door Smaug op 24-10-2012 om 19:20 NL]
Verder denk ik zelf dat het hier niet om een fossiel gaat dus ik verplaats deze draad naar off-topic.
Groeten,
Richard
[Bewerkt door Smaug op 24-10-2012 om 19:20 NL]
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Re: kaakje?
Hallo Aaron,deze soort recente kaak komt niet voor onder de voor ons bekende zeevissen,daarintegen wel bij riviervissen,de Snoek heeft dit soort gebit en leeft net binnen de havens in zoet water,het stuk kaak kan mee buitengespoeld zijn door de sluizen.99% zeker Snoek.GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ter vergelijk (Snoek):
http://www.biolib.cz/en/taxonimage/id71 ... onid=15786
Ik ben niet zeker dat dit een match is, maar ik weet ook niet meteen een betere suggestie.
http://www.biolib.cz/en/taxonimage/id71 ... onid=15786
Ik ben niet zeker dat dit een match is, maar ik weet ook niet meteen een betere suggestie.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Vind het wel een beetje sterk dat dit onder het mom niet fossiel naar Off-Topic gaat. Begrijp het ook wel ergens, maar aan de andere kant, ik zie zo ook wel eens recent slachtafval voorbijkomen dat niet verplaatst wordt, en dan is dit toch een stuk interessanter (en op basis van de kleur - tricky - ook ouder).
Mooi ding trouwens zo, met die tandjes er nog in.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Re: Re: kaakje?
dag Bram,bram schreef:
Vind het wel een beetje sterk dat dit onder het mom niet fossiel naar Off-Topic gaat. Begrijp het ook wel ergens, maar aan de andere kant, ik zie zo ook wel eens recent slachtafval voorbijkomen dat niet verplaatst wordt, en dan is dit toch een stuk interessanter (en op basis van de kleur - tricky - ook ouder).
Groeten,
Bram
je ziet duidelijk dat het beestje niet van gisteren was maar waarschijnlijk is het kaakje ook niet fossiel.
Frederik,
de link die je gaf, dan zou het alleen het voorste stukje kaak zijn die ik heb en dus niet de volledige want die grote tanden meer naar achter in de kaak heeft mijn kaakje niet.
Maar goed ,ik zoek verder
bedankt!
groetjes Aaron
[Bewerkt door Adron op 27-10-2012 om 12:46 NL]