Septarien van binnen gezien
Septarien van binnen gezien
Hallo, ik wil even een septarien laten zien van onder de bioculair. De steen was aanelkaar gegroeid er zat een spleet tussen waarin calcietkristallen groeien. Het vlak laat zien dat de organische resten gepyrietiseert zijn in balletjes met vlakke kanten. Sommige stukjes zijn gecalciteert. Op zich een leuk geheel dat men niet zovaak waarneemt. De steen komt uit de Rupel bij de sluis van Wintham (kannal naar Brussel) Hier komt Oligoceen aan de oppervlakte.
Gr.Ben-Lochem
0000000000
Antw: Septarien van binnen gezien
bedankt voor de belangstelling en reacties.scherven schreef:
Hallo, ik wil even een septarien laten zien van onder de bioculair. De steen was aanelkaar gegroeid er zat een spleet tussen waarin calcietkristallen groeien. Het vlak laat zien dat de organische resten gepyrietiseert zijn in balletjes met vlakke kanten. Sommige stukjes zijn gecalciteert. Op zich een leuk geheel dat men niet zovaak waarneemt. De steen komt uit de Rupel bij de sluis van Wintham (kannal naar Brussel) Hier komt Oligoceen aan de oppervlakte.
Gr.Ben-Lochem
0000000000
Hallo scherven,
Ik bemerk enige teleurstelling in je laatste posting en dat vind ik jammer.
Voor velen onder ons is het altijd leuk om één en ander eens verduidelijkt te zien, zoals jij nu hebt gedaan. Dat wordt in het algemeen zeer gewaardeerd! Soms blijven reacties dan helaas uit, omdat het onderwerp zelf geen nadere discussie uitlokt, te algemeen is, of gewoon niet leeft onder de leden.
Ik veronderstel dat in jouw geval de septarie-toelichting als aanvullende informatie door de leden ervaren wordt en daarvoor geen nadere vragen, opmerkingen of toelichtingen uit heeft uitgelokt.
Voor velen onder ons is het altijd leuk om één en ander eens verduidelijkt te zien, zoals jij nu hebt gedaan. Dat wordt in het algemeen zeer gewaardeerd! Soms blijven reacties dan helaas uit, omdat het onderwerp zelf geen nadere discussie uitlokt, te algemeen is, of gewoon niet leeft onder de leden.
Ik veronderstel dat in jouw geval de septarie-toelichting als aanvullende informatie door de leden ervaren wordt en daarvoor geen nadere vragen, opmerkingen of toelichtingen uit heeft uitgelokt.
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Antw: Antw: Septarien van binnen gezien
Hallo adekker, bedankt voor het duidelijke antwoord. het fossielen forum lijkt wel uit 70-80% uit haaientanden verzamelaars te bestaan. Het is niet anders. gr.Benadekker schreef:
Hallo scherven,
0000000000
Waarom reageren op iemand die zelf nooit op andermans topics reageerd. Nadenkertje....
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,de reden is misschien omdat ik en andere forumleden hier geen fossiel in zien ,maar eerder Geologie.GR
strandjutters
bedankt voor de scherpe opmerking.Erik-B schreef:
Waarom reageren op iemand die zelf nooit op andermans topics reageerd. Nadenkertje....
0000000000
Organische of plantenresten zijn geen fossielen dus.strandjutters schreef:
Hallo,de reden is misschien omdat ik en andere forumleden hier geen fossiel in zien ,maar eerder Geologie.GR
0000000000
Wie fossielen verzamelt, komt vroeg of laat vanzelf ook mineralen tegen. Septariën kunnen behalve mineralen ook fossielen bevatten, zoals we allemaal weten. Natuurlijk gaat dit forum over fossielen, maar vooral een beginnend verzamelaar zal zich kunnen verbazen over de inhoud van een septarie en zich natuurlijk gaan afvragen welke vreemde kristallen (met een organische oorsprong) hij heeft gevonden. In dit licht bezien vind ik dit topic wel degelijk passen op dit forum en denk ik dat de bijdrage van scherven best wel verhelderend kan zijn voor sommigen onder ons.strandjutters schreef:
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,ik vind dit ook leuk die topics en ik bekijk ze steeds met veel aandacht.Wat ik bedoelde ,is dat het waarschijnlijk normaal is dat op deze dingen niet veel word gereageerd doordat het niet zo bekend is.
Ik kijk ook naar de topics Geologie,mij interesseerd alles wat met natuur heeft te maken,ik kan er wel niet over meepraten.GR Pascal(BTW Ben heeft het ook steeds over een steen
)
Ik kijk ook naar de topics Geologie,mij interesseerd alles wat met natuur heeft te maken,ik kan er wel niet over meepraten.GR Pascal(BTW Ben heeft het ook steeds over een steen

strandjutters