hoef!!
-
hoef!!
hallo iedereen..
vrijdag hebben we een hoefje gevonden op de zandmotor.
is er nog belangstelling voor een foto??
groetjes
groetjes
Antw: hoef!!
Leuk zulke vondsten ik zou zeker wat foto,s plaatsen. Gr.Bengalgowanda schreef:
hallo iedereen..
groetjes
0000000000
-
Hallo Theo,
Laatst hadden we het met het 'HvHgroepje' ook over paardenhoeven en kwamen wij tot de conclusie dat hoefjes in onze collectie zeer sterk ondervertegenwoordigd zijn ten opzichte van eerste en tweede phalanges. Je noemt deze vondst zeldzaam, dat sluit dus mooi aan bij waar wij toe kwamen. Kan je misschien wat toelichting geven?
Mij leek een tafonomisch fenomeen het meest voor de hand liggende.
Groeten,
Bram
Laatst hadden we het met het 'HvHgroepje' ook over paardenhoeven en kwamen wij tot de conclusie dat hoefjes in onze collectie zeer sterk ondervertegenwoordigd zijn ten opzichte van eerste en tweede phalanges. Je noemt deze vondst zeldzaam, dat sluit dus mooi aan bij waar wij toe kwamen. Kan je misschien wat toelichting geven?
Mij leek een tafonomisch fenomeen het meest voor de hand liggende.
Groeten,
Bram

Heb er geen verklaring voor
ik heb tussen de 50 en 70 hoefjes(rund -hert) en slechts een 7 tal van paard waarvan er slechts 2 in goede staat zijn.
andere botjes zoals de phalangen en de zijn inderdaad veel meer vertegenwoordigd zelfs van de Grootste(1e foto) heb ik er wel een 20tal
Theo
En ik dacht dat ik een gaaf exemplaar had.
Prachtig !!
We don't know what we don't know
-
Antw: Antw: hoef!!
was best toeval, hij kwam zomaar de zee uitlopen toen we langs de waterrand liepen.Basil schreef:
Prachtig !!
ofwel..aanspoelen.
ben er erg blij mee!!
Antw: Antw: Antw: hoef!!
Van lopen gesproken,ben stijn op de beurs tegen het lijf gelopen(kon ook moeilijk) met mijn formaat), heb hem een cd rom gegeven met een 100 tal foto's op "a la" deze hierboven .galgowanda schreef:was best toeval, hij kwam zomaar de zee uitlopen toen we langs de waterrand liepen.Basil schreef:
Prachtig !!
ofwel..aanspoelen.
ben er erg blij mee!!
Frederik ging hen, na zijn uitje, op de determinatie pagina zetten
Theo
Antw: Antw: Antw: Antw: hoef!!
voor de slimmerikkenTheo schreef:Van lopen gesproken,ben stijn op de beurs tegen het lijf gelopen(kon ook moeilijk) met mijn formaat), heb hem een cd rom gegeven met een 100 tal foto's op "a la" deze hierboven .galgowanda schreef:was best toeval, hij kwam zomaar de zee uitlopen toen we langs de waterrand liepen.Basil schreef:
Prachtig !!
ofwel..aanspoelen.
ben er erg blij mee!!
Frederik ging hen, na zijn uitje, op de determinatie pagina zetten
Bedoel met zijn "uitje" geen ajuin maar tripje.
Theo