Teenkootje/voetbeentje?
Teenkootje/voetbeentje?
Gevonden op Noordzeestrand Wenduine 2005. Lijkt mij een teenkootje of voetbeen maar verder heb ik geen idee. Graag een reactie aub.
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!
- sjaak
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Teenkootje/voetbeentje?
Plaats even foto's van de gewrichtsvlakken, maar zelf dan is het nog moeilijk determineren vanaf de foto, vrees ik.
Ik vind het nogal dik voor een voetbeentje.
Ik vind het nogal dik voor een voetbeentje.
Groet,
Niels
Niels
Ok Niels, alvast dank voor je reactie. Ik zal morgen nog even een paar foto's nemen specifiek dan van de gewrichtsvlakken. Ik moest het kind een naam geven vandaar mijn keuze van hoofding. Ik ben er ook niet uit welk bot het is. Mijn kennis van osteologie is very basic.
Mvg,
Dirk
Mvg,
Dirk
Voor Sjaak
Hallo Niels, ik heb nog enkele foto's genomen van de gewrichtsvlakken van mijn eerdere geposte teenkootje/voetbeentje.
Ik hoop dat dit wat duidelijker is. Graag een reactie ook al weet je het niet zeker.
Mvg,
Dirk
- sjaak
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Voor Sjaak
Dit is volgens mijn geen voetbeentje, maar een opperarmbeen of dijbeen. Maar dan wel van een klein dier. Geen idee welk dier.
Hopelijk helpt dit je iets verder.
Groet,
Niels
Niels
Dank je voor de snelle respons Niels, Ja het blijft gissen maar resten van kleine dieren vind ik ook interessant hoor, het moeten niet altijd grote kolossen zijn.(maar het mag wel hoor!!
Mvg,
Dirk

Mvg,
Dirk
The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Ja de bovenkant lijkt er wat op maar dan toch van een kleiner dier denk ik. We zoeken dus een niet al te groot dier met redelijk sterke botten, suggesties?
Mvg,
Dirk
Mvg,
Dirk
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Samengevoegd.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Voor Sjaak
Dacht ik eerst ook ,dijbeen van een klein dier, maar dit lijkt op een heel been, geen fragment, daarom even verder gezocht, geen enkele teenkoot heeft zulk en gewricht als dit,enkel varken heeft een paar uitstulpingen, wel erg afgesleten, tweede gedacht,teenkoot varken,'k weet het anders niet.sjaak schreef:
Dit is volgens mijn geen voetbeentje, maar een opperarmbeen of dijbeen. Maar dan wel van een klein dier. Geen idee welk dier.
Theo