Is dit een gehoorbeentje??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Mcgyver
Is dit een gehoorbeentje??

Bericht door Mcgyver » 17 dec 2012, 23:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag nog even gaan wandelen met de hond langs de groeve(nostalgie) Terwijl beestje zijn ding deed vond ik dit tussen wat keien. Is dit gewoon een grillig gevormde kei of wel degelijk een gehoorbeentje van een walvisachtige. Ik heb er vroeger wel gevonden maar deze waren groter en meer rond en bol. Iemand?

Mvg,

Dirk

Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Is dit een gehoorbeentje??

Bericht door strandjutters » 18 dec 2012, 19:43

Hallo Dirk,Het kan goed zijn dat het een Posterior process of Anterior process betreft van een Walvisachtige.Maar daarvoor zijn betere foto's nodig en probeer ook geen witte achtergrond te gebruiken,maar eerder grijs of lichtblauw.GR Pascal

van het Perioticum zie ik niets,maar bij Walvis zitten er twee zijbeentjes aan vast,en dit zou het kunnen zijn.Of eventueel een stuk bulla van Walvis,maar zo als ik al zei,daar zijn beter foto's voor nodig.

[Bewerkt door strandjutters op 18-12-2012 om 19:44 NL]

strandjutters

SantanaFormatie
Been thanked: 1 time

Bericht door SantanaFormatie » 18 dec 2012, 22:36

Hoi Dirk,

Ik ben het eigenlijk niet eens met Pascal. De vorm lijkt op een bulla maar de structuur en vorm wijken toch wat af. Maar betere foto's zullen het uitwijzen.

Gr,
Sander

Keep searching because everything is never as it seems.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 18 dec 2012, 22:55

Hallo Sander,goed gelijk dat je het niet eens bent,ik zie ook maar wat jij ziet.Eigenlijk ga ik voor fosforietknol,maar ik wil eerst wat nieuwe foto's zien.Je kunt van deze foto geen oordeel vellen,ik heb dingen die daar op lijken,en daarom ben ik voorzichtig.GR Pascal

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 18 dec 2012, 23:03

Afbeelding

Hallo Sander,ik dacht ergens deze vorm terug te zien in Dirk zijn stuk,ik heb vele vreemde dingen gezien bij Mark. Het zou kunnen !.

Dit stuk heeft Mark nog niet gezien,Zaterdag gevonden.GR Pascal

strandjutters

Mcgyver

Bericht door Mcgyver » 18 dec 2012, 23:44

Ok Jongens, alvast bedankt. ik ben net terug van het werk, late shift. Ik zal proberen morgen nog wat betere foto's te maken. Voor hetzelfde geld is het idd een fosforietknol maar ik vond de vorm zo afwijkend vandaar mijn vraag. Ik stuur morgen wel een nieuwe post met betere foto's.

Nogmaals dank.

Mvg,

Dirk

Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!

Plaats reactie