Bijtsporen van haaien op walvisbot
Bijtsporen van haaien op walvisbot
Afkomstig uit de groeve Steendorp, een walvisbot met zeer duidelijke bijtsporen van haaien. Op de tweede en derde foto is ook een stuk walvisbot te zien maar met bijtsporen van een ander zeezoogdier(orca, potvis?) De foto's zijn niet zo duidelijk maar je kan wel goed de curve van de tandindrukken onderscheiden. De tandindrukken zijn rond van vorm.
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Bijtsporen van haaien op walvisbot
Mooi, die bijtsporen op foto 1!
De sporen op foto 2 en 3 zie ik niet zo. Zou het niet kunnen gaan om activiteiten van schelpdieren die in het bot boorden voordat het werd gefossileerd? Je ziet dat welk vaker bij fossiel bot.
De sporen op foto 2 en 3 zie ik niet zo. Zou het niet kunnen gaan om activiteiten van schelpdieren die in het bot boorden voordat het werd gefossileerd? Je ziet dat welk vaker bij fossiel bot.
Groet,
Niels
Niels
Hallo Niels, ja die eerste vind ik ook heel speciaal. Het hoeven niet altijd de grotere botten te zijn die leuk zijn om vinden. Het volledig stukje bot is precies een deeltje van een zwempoot.
Wat betreft die tweede, ik zal proberen een betere foto te maken want het is idd niet zo duidelijk. Als ik het stuk in mijn hand heb echter kan je goed de afstand tussen de indrukken alsook de curve van de kaak(van de aanvaller dan) volgen. Daarom had ik het in de eerste plaats meegenomen. Wat jij zegt is ook nog altijd heel goed mogelijk, ik laat het in twijfel. Zoals ik al zei zal ik een tweede poging doen. Wordt dus vervolgd...
Mvg,
Dirk
Wat betreft die tweede, ik zal proberen een betere foto te maken want het is idd niet zo duidelijk. Als ik het stuk in mijn hand heb echter kan je goed de afstand tussen de indrukken alsook de curve van de kaak(van de aanvaller dan) volgen. Daarom had ik het in de eerste plaats meegenomen. Wat jij zegt is ook nog altijd heel goed mogelijk, ik laat het in twijfel. Zoals ik al zei zal ik een tweede poging doen. Wordt dus vervolgd...

Mvg,
Dirk
Hallo Niels, hier nog enkele foto's die hopelijk wat duidelijker zijn. Ik heb dat stuk met die haaiebijtsporen er ook nog eens bijgezet, zo zie je beter welk stukje bot dat is.
Mvg,
Dirk