gevonden in kijkduin
-
gevonden in kijkduin

ik en mijn dochter hebben dit gevonden in kijkduin afgelopen weekeind en we zijn benieuwd wat het is maar we komen er maar niet achter.
weet iemand wat het is .
de doorsnede is 12 cm
mvg mark
M bastiaans
Antw: gevonden in kijkduin
hallo Mark,
welkom op het forum!
ik ben zeker geen bottenkenner maar volgens mij is dit een werveltje. Ik ben ook niet zeker als het fossiel of recent is.
Andere leden zullen je graag helpen!
groetjes
Aaron
welkom op het forum!
ik ben zeker geen bottenkenner maar volgens mij is dit een werveltje. Ik ben ook niet zeker als het fossiel of recent is.
Andere leden zullen je graag helpen!

groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Hoi
Ik kan op de foto niet zien uit wat voor materiaal deze mooie vreemde vondst bestaat.
Is het gevonden aan het strand of in de duinen?
Zou het aardewerk kunnen zijn?
Ik kan op de foto niet zien uit wat voor materiaal deze mooie vreemde vondst bestaat.
Is het gevonden aan het strand of in de duinen?
donckey
Antw: Antw: gevonden in kijkduin
@Donkey Ik denk dat het wel een wervel is.Ik denk een een atlas van een zoogdier (zie link). http://natuurinformatie.nl/nnm.dossiers ... 05314.html Ik weet niet van welk dier, maar aangezien het 12cm is wel van een groot dier.donckey schreef:
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 07-01-2013 om 17:21 NL]
Halswervels van tuimelaar
5-6 halswervels zijn aaneengegroeid en dit is alles wat rest is dus atlas,draaier en volgende halswervels. dolfijnen kunnen daarom alleen met hun ogen draaien.
5-6 halswervels zijn aaneengegroeid en dit is alles wat rest is dus atlas,draaier en volgende halswervels. dolfijnen kunnen daarom alleen met hun ogen draaien.
Theo
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Theo,er is één soort(De witte Dolfijn)die zijn nek wel kan bewegen.De Beloega's hebben namelijk een buigzame nek,uniek in de Walvis en Dolfijne Wereld.GR
strandjutters
-
Bedankt allemaal. Heb zelf nog even gezocht en ik denk dat ik er uit ben volgens mij is het als ik het goed zeg de 1e nekwervel van een bruinvis. Wist niet dat het zo leuk was om op te sporen wat iets is wat je gevonden hebt. De reaktie van mijn dochtertje (6 jaar) ieuuuw ba ik heb een dooie vis in mijn handen gehad. Maar heel stiekum vind ik het wel leuk papa.
M bastiaans