Een lang verhaal.
Een lang verhaal.

Een aantal jaren terug vond ik een hoornpit, na vele zoektochten leerde ik toevallig iemand van de univ van Gent kennen, die ontdekte dat er in Norwich (Engeland) net dezelfde stukken bevonden.Daar gaan kijken, bleek het een hoornpit,(dat wisten we ondertussen al) die aan een dier toebehoorde waarvan ze rond 1880 een beschrijving hadden gemaakt "Caprovis savinii" http://www.njgonline.nl/publish/article ... rticle.pdf daarna werd er nooit nog iets van het dier vermeld. Tijdens een bottentocht met John de Vos het op een akkoordje gegooid en de hoornpit afgestaan aan Naturalis voor een AFGIETSEL van de pit. Na een poos ontdekten we dat er nog een stukje ergens bij Breda zat en nog ééntje in Friesland. Die mensen overhaalt om hun stukje ook af te staan aan Leiden en een afgietsel van mijn stuk te vragen en zodoende heeft Naturalis drie fragmenten Caprovis in zijn archief... en wij een afgietsel dat niet van echt te onderscheiden is
Hoe amateurs en profs KUNNEN samenwerken en het zou moeten !?
http://www.njgonline.nl/publish/article ... rticle.pdf
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Een lang verhaal.
Mooi verhaal. Het artikel leest ook vlotjes.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Leuk verhaal
Ik bezit momenteel een tand waarbij de kartels heeft zoals een gw maar de andere kant is gekarteld als een escheri zou ik hier mee ook ergens mee naar toe moeten ?
Ik bezit momenteel een tand waarbij de kartels heeft zoals een gw maar de andere kant is gekarteld als een escheri zou ik hier mee ook ergens mee naar toe moeten ?
intresse ligt voornamelijk in haaientanden uit nederland/belgie
Intressant, ik neem aan dat Caprovis een soort oerschaap is. In het verslag staat in het Engels (antilope).
gr.Ben
gr.Ben
0000000000
Rond 1880 kon je nog met veel verbeelding een beschrijf maken, nu heb je meer nodig.
Ovis is schaap en Capra beduid op geit, ze wisten niet goed waar ze het dier moesten plaatsen. Een hoornpit was alles wat ze hadden. Na wellicht heel wat discussies hebben ze een gulden middenweg genomen en het dier de bijde namen gegeven hebben.
Zo veronderstel ik toch.
Ovis is schaap en Capra beduid op geit, ze wisten niet goed waar ze het dier moesten plaatsen. Een hoornpit was alles wat ze hadden. Na wellicht heel wat discussies hebben ze een gulden middenweg genomen en het dier de bijde namen gegeven hebben.
Zo veronderstel ik toch.
Theo
Antw: Antw: Een lang verhaal.
Héhé, misschien moet je er eerst eens mee naar je fotoapparaat gaan om er een foto van te maken?Nixje schreef:
Leuk verhaal
Leuk verhaal Theo!
Groetjes,
Gunther
Antw: Antw: Antw: Een lang verhaal.
Krijg de kartels niet goed op de fotomineraal0 schreef:Héhé, misschien moet je er eerst eens mee naar je fotoapparaat gaan om er een foto van te maken?Nixje schreef:
Leuk verhaal
Leuk verhaal Theo!
Groetjes,
Gunther
intresse ligt voornamelijk in haaientanden uit nederland/belgie
Hallo, hoe komt een vraag over een haaientand in een Lang verhaal terecht. Ik dacht dat het over hoorn pitten ging.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Hoi Theo,
Leuk verhaal en een mooie vondst.
Gr,
Sander
Leuk verhaal en een mooie vondst.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.