Vrieskou in Marnebel

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Vrieskou in Marnebel

Bericht door Frederik » 18 jan 2006, 22:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zondag zijn meester en ik naar Marnebel getrokken. Ondanks het koude weer waren we niet alleen in de groeve. Aangezien de stenen vol rijm zaten, en we onvoorstelbaar lui waren die dag, hebben we niet bijster veel gevonden.
Zulk weer dwingt je bijna om wat rond je te kijken en te genieten van de plaatselijke fauna en flora (die overigens zeer bijzonder kan zijn in steengroeves).

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Guido
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times
Antw: Vrieskou in Marnebel

Bericht door Guido » 18 jan 2006, 22:20

Hoi frederik,

De foto\'s zijn erg mooi, vooral no. 2 vind ik echt gaaf.
Natuuurlijk zijn we ook erg benieuwd met wat voor vondsten je naar huis bent gegaan.
groet
Guido :D

wie zoekt zal vinden.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 18 jan 2006, 23:32

Dat is het \'m nu net! Als ik vondsten had gedaan, had ik daar wel foto\'s van gepost, maar ik heb he-le-maal niks gevonden. Maar ach het was toch tof, een vette wandeling in de groeve.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Raf_N

Bericht door Raf_N » 19 jan 2006, 00:32

Frederik schreef:
Zulk weer dwingt je bijna om wat rond je te kijken en te genieten van de plaatselijke fauna en flora (die overigens zeer bijzonder kan zijn in steengroeves).
Dat klopt, er is altijd wel iets moois te zien in oudere delen van de groeve, zoals in de zomer de vlinderstruiken (met bijhorende vlinders :)) die bijzonder veel van kalkgrond houden.

De plant op de derde foto is trouwens een kaardebol.

Maarten
Antw: Antw: Vrieskou in Marnebel

Bericht door Maarten » 19 jan 2006, 07:57

Raf_N schreef:
Frederik schreef:
Dat klopt, er is altijd wel iets moois te zien in oudere delen van de groeve, zoals in de zomer de vlinderstruiken (met bijhorende vlinders :)) die bijzonder veel van kalkgrond houden.

De plant op de derde foto is trouwens een kaardebol.
Weten jullie ook de soorten vlinders? Ik doe n.l. ook in vlinders zoals ik in alles die wat loopt, kruipt, vliegt, zwemt of ooit heeft gedaan....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

fitch
Antw: Antw: Antw: Vrieskou in Marnebel

Bericht door fitch » 19 jan 2006, 08:30

maarten schreef:

Weten jullie ook de soorten vlinders? Ik doe n.l. ook in vlinders zoals ik in alles die wat loopt, kruipt, vliegt, zwemt of ooit heeft gedaan....
zolang dat niet \'vangen, verharden en op een beetje isomo prikken\' is ..

[Bewerkt door fitch op 20-01-2006 om 08:27 NL]

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

robin

Bericht door robin » 19 jan 2006, 19:21

ha maarten ik doe ook aan alles dat vliegt kruipt en insect is:) als je eens wat wil kletsen over deze dieren houdt ik me aanbevolen

Pedro

Bericht door Pedro » 19 jan 2006, 22:12

Voor de vlinderliefhebbers kan ik het volgende boek aanbevelen:

Dagvlinders in Limburg, verspreiding en ecologie 1990-1999, Natuurhistorisch Genootschap in Limburg en de Vlinderstichting. Hoewel ik geen vlinderaar ben, neem ik dit zeer mooie boek toch vaak ter hand. Trouwens een zelfde soort boek is er ook van Vlaanderen te krijgen.

Pedro Janssen
Venray

Gesloten