Toch niet zo zeldzaam als men denkt
Toch niet zo zeldzaam als men denkt
Heb de goede en slechte stukken van otter en bever eens bij mekaar gelegd en de bever is toch niet zooooo zeldzaam.
Ik vraag me wel af waarom het allemaal Femur's zijn, zouden ze bij het zoeken meer in het oog springen of de best bewaarbare botten zijn?
bovenaan rechts ligt een humerus van een otter.
twee botjes horizontaal onderaan en links boven tibia otter.
2 foto: tandjes bever.
Theo
Antw: Toch niet zo zeldzaam als men denkt
Hallo Theo,
Ik denk dat je op basis van deze ene foto zonder verdere kennis van de grootte van jouw collectie wel eens een iets vertekend beeld zou kunnen krijgen...
Maar, idd, bever uit de Noordzee is niet bijzonder zeldzaam. Dick vertelde mij eens dat het materiaal nog vrij regelmatig werd opgevist. Verzamelen op HvH en de ZM heeft (in verschillende collecties) inmiddels toch ook zeker minimaal 15 stukken C. fiber opgeleverd. Voor mij o.a. twee humeri, maar (nog) geen femora.
Neemt niet weg dat er op jouw foto wel een heel mooie selectie te zien is!
Groeten,
Bram
Ik denk dat je op basis van deze ene foto zonder verdere kennis van de grootte van jouw collectie wel eens een iets vertekend beeld zou kunnen krijgen...

Maar, idd, bever uit de Noordzee is niet bijzonder zeldzaam. Dick vertelde mij eens dat het materiaal nog vrij regelmatig werd opgevist. Verzamelen op HvH en de ZM heeft (in verschillende collecties) inmiddels toch ook zeker minimaal 15 stukken C. fiber opgeleverd. Voor mij o.a. twee humeri, maar (nog) geen femora.
Neemt niet weg dat er op jouw foto wel een heel mooie selectie te zien is!
Groeten,
Bram

Deze femur is gevonden in Hoek van Holland.
Bewaarde lengte 7,5 cm.
Is dit ook bever?
Groet,
Arno
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Lijkt er wel op. Zelf beschik ik over wat stukjes tibia en een snijtand. Naar mijn idee is bever schaars, maar niet zeldzaam in het opgespoten zand van HvH. MV2 en ZM.
Groet,
Niels
Niels