Vondsten HvH
Vondsten HvH

Hallo deze twee dingen heb ik vanochtend gevonden in Hoek van Holland. Het was ijskoud, maar toch nog deze twee dingen gevonden. Verder wat botresten waar niks meer van te maken is. Dit waren de meest complete vondsten:(
Foto 1/2: ??? misschien mammoet of neushoorn? 9.5cm
Foto 3/4: vissenkaakje, maar van wat voor vis? 5.5cm
Bedankt
Rick
[Bewerkt door Rick99 op 27-01-2013 om 15:20 NL]
Antw: Vondsten HvH
onderste twee foto's zijn fragmenten ve schouderblad.de echte kenmerken ontbreken om te zien van wie het is.
johan pas
Antw: Antw: Vondsten HvH
johanp schreef:
onderste twee foto's zijn fragmenten ve schouderblad.
Volgens mij is het toch echt een vissenkaak, want er zitten aan de ene kant nog 'putjes' met de vorm van tanden. Het kaakje zelf is ook hol. De 'putjes' hebben ook een typische vorm van (roof)vissentanden. Maar u kan ook gelijk hebben.
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 27-01-2013 om 17:14 NL]
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Ik ben het eens met Johan. Dit is geen vissenkaak en lijkt mij ook een stuk schouderblad. Vissenkaakjes zien er heel anders uit, zoek er maar eens op.
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,ook ik ben het eens met Johan en Sjaak,een vissenkaak ziet er geheel anders uit.GR
strandjutters
Oké bedankt. Het is dus een schouderblad. Als ik het vergelijk met deze link http://natuurinformatie.nl/nnm.dossiers ... 05321.html
Dan vind ik het het meeste op hert lijken. Vooral door de boog naast de 'kam'. Bij de andere is de boog meer rond dan bij hert.
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 27-01-2013 om 18:44 NL]
Dan vind ik het het meeste op hert lijken. Vooral door de boog naast de 'kam'. Bij de andere is de boog meer rond dan bij hert.
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 27-01-2013 om 18:44 NL]
Heeft iemand misschien nog een idee van het andere bot of is het onherkenbaar? Er zitten aan 1 kant aanhechtingspunten. Zeg dit maar voor de zekerheid.
Gr. Rick
Gr. Rick