trillo\'s marroko
trillo\'s marroko

is dit echt, goeie kwaliteit en wat mag ik daar per stuk voor geven?
(ben in mijn verzamel - aankoop periode geslaan)
alvast bedankt,
dries
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Antw: trillo\'s marroko
ik weet niet veel van trilos maar ik vind somige toch wat verdacht....maar we wachten op de experts!;)
het zit me nooit mee he

Hoi Dries,
ik herken een heleboel Paralejurus-sen op je foto\'s en op je eerste foto een Metacanthina of Hollardops

Aan de hand van die plaatjes kan ik geen oordeel geven over echt of niet, daar is het iets te vaag voor. Mijn intuitie zegt al wel dat het er redelijk authentiek uit ziet. Restauratie, wat zeker aan de stukken zit, is gecamoufleerd met een dikke laag zwarte verf. Als het een beetje een mooi stuk is, is de gemiddelde vraagprijs voor een Paralejurus of zo\'n Metacanthina tussen de 40 en 60 harde euro\'s. Je hebt grappenmakers die het dubbele vragen, maar dan moet de preparatie heel goed zijn en de restauratie minimaal voor een dergelijke veel voorkomende soort.
Waar komen deze stukken vandaan; van het internet of uit een winkel?
Als je gaat kopen neem dan een flesje aceton en een wattenstaafje mee. Voorzichtig even testen op het beest; wordt het staafje zwart is er verf gebruikt en kun je er donder op zeggen dat er gesmeerd is. En nu kun je mooi afdingen, gewoon doen

Bijgaand een plaatje van een schone en echte Paralejurus hamlagdadicus.
Regards,
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Trilo\'s zijn m.i. ook op de matrix geplakt... ben zeker geen expert maar persoonlijk zou ik zoiets nooit kopen...
Z.
Z.
The earth has music for those who listen.
Hoi Sven,
bij deze \'simpele trilo\'s\' zie je niet vaak dat ze op een steen geplakt worden. Voor deze beestjes dient dat namelijk verder geen enkel doel en is het het werk niet waard. Dit wordt vooral met de grote phacopide(opgerolde)Drotops armatus en megalomanicus gedaan. De reden van dat erop plakken is om een slechte kant van het stuk te verbergen.
Waarschijnlijk hebben alle stukken een breuk dwars over de steen door de trilobiet heen en dat is al een goed teken.
De getoonde stukken van Dries kun je rustig kopen, als je je nagellakremover maar bij je hebt
bij deze \'simpele trilo\'s\' zie je niet vaak dat ze op een steen geplakt worden. Voor deze beestjes dient dat namelijk verder geen enkel doel en is het het werk niet waard. Dit wordt vooral met de grote phacopide(opgerolde)Drotops armatus en megalomanicus gedaan. De reden van dat erop plakken is om een slechte kant van het stuk te verbergen.
Waarschijnlijk hebben alle stukken een breuk dwars over de steen door de trilobiet heen en dat is al een goed teken.
De getoonde stukken van Dries kun je rustig kopen, als je je nagellakremover maar bij je hebt

ceraurus is de expert op dit gebied maar ik zou persoonlijk nooit marokaaanse trilo,s via het internet kopen tenzij bij een gerenomeerde handelaar.
Een tijdje geleden was er ook een jongen op het forum die er een paar had gekocht en die bleken allemaal nep.Ook was er iemand die een link had ingestuurd waar je een kijkje kon nemen in een marokaanse werkplaats waar ze trilo,s maakten.
groetje kees
Een tijdje geleden was er ook een jongen op het forum die er een paar had gekocht en die bleken allemaal nep.Ook was er iemand die een link had ingestuurd waar je een kijkje kon nemen in een marokaanse werkplaats waar ze trilo,s maakten.
groetje kees
kees
Ja Kees, en de vraag is hoe herken je de \'gerenomeerde handelaar\'. Het antwoord is niet, want iedere handelaar moet verdienen en dus verkopen en zal altijd alles als echt aanprijzen, tenzij hij of zij expertise heeft.
Neem even de volgende ongenuanceerde stelling hierin mee; een marokkaanse handelaar heeft de ballen verstand van soorten en namen en alle verstand van vervalsingen, dat je het even weet
I rest my case,
Neem even de volgende ongenuanceerde stelling hierin mee; een marokkaanse handelaar heeft de ballen verstand van soorten en namen en alle verstand van vervalsingen, dat je het even weet

I rest my case,
hoi ceraurus
Ik bedoelde ook geen marokaanse handelaars maar een gerenomeerde als Henskens of fossil mal.com , je betaalt dan mischien wel 20 euro meer voor een trilo dan op e-bay maar je weet dan wel zeker dat je geen plastic koopt want die jongens hebben een naam hoog te houden.Ik was van de zomer in saint marie aux mines (grootste fossielenbeurs van europa)en ik ben daar dezelfde trilo ongeveer 100 keer tegengekomen (marokaans welteverstaan).om een lang verhaal kort te maken er is gewoon ontzettend veel marokaanse (en chinese)nep in omloop en het zou een beetje zonde zijn als iemand daar zijn zakgeld of zuurverdiende salaris aan uit zou geven !
groetje kees
Ik bedoelde ook geen marokaanse handelaars maar een gerenomeerde als Henskens of fossil mal.com , je betaalt dan mischien wel 20 euro meer voor een trilo dan op e-bay maar je weet dan wel zeker dat je geen plastic koopt want die jongens hebben een naam hoog te houden.Ik was van de zomer in saint marie aux mines (grootste fossielenbeurs van europa)en ik ben daar dezelfde trilo ongeveer 100 keer tegengekomen (marokaans welteverstaan).om een lang verhaal kort te maken er is gewoon ontzettend veel marokaanse (en chinese)nep in omloop en het zou een beetje zonde zijn als iemand daar zijn zakgeld of zuurverdiende salaris aan uit zou geven !
groetje kees
kees