Is dit een Brachiopode of een Bivalve
- bertcazemier
Is dit een Brachiopode of een Bivalve
Gevonden in Wilsum 02-02-2013 tussen het grove grind.Wie kan hier iets meer over vertellen.
Gr. Bert
Dit alles wordt ons door moeder aarde geschonken.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Is dit een Brachiopode of een Bivalve
Dit is een brachiopode. Dat kan je zien omdat de kleppen van elkaar verschillen, en elk tweezijdig symmetrisch zijn.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo, ik doe een gok voor de naam Chonetes
een Brachiopode uit vaak keileem en is Devonisch of Siluur(denk ik eerder) ik kan de slotrand niet goed zien. Leuke vondst trouwens. Gr.Ben-Lochem
een Brachiopode uit vaak keileem en is Devonisch of Siluur(denk ik eerder) ik kan de slotrand niet goed zien. Leuke vondst trouwens. Gr.Ben-Lochem
0000000000
Antw: Antw: Is dit een Brachiopode of een Bivalve
Ben het eens met Frederik mooie vondst in wat voor gesteente heb je ze gevonden ?Frederik schreef:
Dit is een brachiopode. Dat kan je zien omdat de kleppen van elkaar verschillen, en elk tweezijdig symmetrisch zijn.
Groetjes Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 11-02-2013 om 15:35 NL]
Keep looking evry time
Hallo, Bert. Heb je gelezen wat ik er over gevonden heb ?bertcazemier schreef:
Gevonden in Wilsum 02-02-2013 tussen het grove grind.Wie kan hier iets meer over vertellen.
Gr. Bert
Gr.Ben-Lochem
0000000000
- bertcazemier
scherven schreef:
Hallo, ik doe een gok voor de naam Chonetes
Hallo, ik zal proberen een foto te maken van de slotrand voor zover die zichtbaar is.
Gr. Bert
- bertcazemier
Hallo Ben , bij deze een paar foto's van de slotrand voor zover deze goed te zien is.
Mvg Bert
- bertcazemier
Antw: Antw: Antw: Is dit een Brachiopode of een Bivalve
dominiek schreef:Ben het eens met Frederik mooie vondst in wat voor gesteente heb je ze gevonden ?Frederik schreef:
Groetjes Dominiek
Hallo Dominiek, ik kan het niet duidelijk zien welke soort gesteente het is, aan het breukvlak te zien is het geen vuursteen, maar wat het wel is dat zou ik niet weten,
komt vast wel een keer.
Gr. Bert
[Bewerkt door dominiek op 11-02-2013 om 15:35 NL]
Hoi Bert, even wat na gezocht. Het komt niet zo vaak voor dat er zulke vondsten worden getoont. Maar het is volgens mij een Devonochonetes de naam zegt het eigenlijk al Devoon. Overigens prachtige fotos hoor.bertcazemier schreef:
Hallo Ben , bij deze een paar foto's van de slotrand voor zover deze goed te zien is.
Mvg Bert
Gr.Ben
0000000000
Als dit daadwerkelijk een Devonisch fossiel uit Wilsum is, is het wel een bijzonder stuk... Zie bijvoorbeeld http://kirj.ee/public/Estonian_Journal_ ... -24-37.pdf
Misschien herkent Tom het materiaal?
Groeten,
Bram
Misschien herkent Tom het materiaal?
Groeten,
Bram