acrosalenia koenigi?
acrosalenia koenigi?

hallo,
dit egeltje heb ik een aantal jaar geleden gevonden in CBN. Momenteel heb ik er een kaartje met acrosalenia koenigi bij gelegd.Ik zou het toch graag zeker zijn. Hij heeft een diameter van bijna 3 cm.
Alvast bedankt!
groetjes Aaron
PP: foto's zijn nt met fototoestel genomen, hopelijk zijn ze duidelijk genoeg.
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: acrosalenia koenigi?
Hallo Aaron,
ik denk, dat je daarmee goet zit. Grootte, vindplaats en vorm passen bei Acrosalenia en CBN.
Als je een paar betere fotos hebt, laat ze gerust zien, want de egel lijkt tamelijk afgerold te zijn. Ieder detail is dus welkom.
Groeten
Oliver
ik denk, dat je daarmee goet zit. Grootte, vindplaats en vorm passen bei Acrosalenia en CBN.
Als je een paar betere fotos hebt, laat ze gerust zien, want de egel lijkt tamelijk afgerold te zijn. Ieder detail is dus welkom.
Groeten
Oliver
- Spongebob
- Has thanked: 433 times
- Been thanked: 654 times
Ik vind Acrosalenia (een Jura-egel en CBN helemaal niet goed bij elkaar passen en vraag me af of dit fossiel niet bij Wimereux gevonden is (?)hubertus68 schreef:
Grootte, vindplaats en vorm passen bei Acrosalenia en CBN.
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: acrosalenia koenigi?
waar ligt dat Wimereux ? Hij is echt in CBN gevonden hoor. Tenzij dat Wimereux er vlak naast ligt en dat wij dachten dat we in CBN zaten maar dat denk ik nietSpongebob schreef:Ik vind Acrosalenia (een Jura-egel en CBN helemaal niet goed bij elkaar passen en vraag me af of dit fossiel niet bij Wimereux gevonden is (?)hubertus68 schreef:
Grootte, vindplaats en vorm passen bei Acrosalenia en CBN.

groetjes Aaron
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Aaron,kun je nog herinneren of je hem rechts van de trap of links van de trap hebt gevonden richting Petit blanc nez.GR
strandjutters
- Spongebob
- Has thanked: 433 times
- Been thanked: 654 times
Antw: Antw: Antw: acrosalenia koenigi?
Wel eens van Google gehoord?Adron schreef:
waar ligt dat Wimereux ?
Misschien dat deze egeltjes ook bij Cap Gris Nez voorkomen. Dat ligt er wel iets ten zuiden van.
Kijk eens na waar je precies hebt gezocht.
Time fades away (Neil Young)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Antw: acrosalenia koenigi?
Hoi Spongebob,Ik vind Acrosalenia (een Jura-egel en CBN helemaal niet goed bij elkaar passen
waarom niet? Acrosalenia is inderdaad een Jura-egel. Maar aan het CBN heb je toch Jura-afzettingen, of niet?
http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... ?zoek=453-
Groeten
Oliver
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Aan Cap Blanc Nez heb je afzettingen van Albiaan tot Turoon, maw Krijt. De opmerking van Spongebob lijkt me terecht. Mogelijk is er verwarring mbt tot de exacte vindplaats. Het is nu aan Adron om duidelijker aan te geven waar deze egel gevonden is (bijvoorbeeld tussen dorp X en dorp Y).
Daarnaast is de egel ook tamelijk verweerd. Ik vraag me tot op welk niveau deze nog determineerbaar is.
Daarnaast is de egel ook tamelijk verweerd. Ik vraag me tot op welk niveau deze nog determineerbaar is.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hallo,
sory dat ik het hier aan het ophouden ben...
Ik moet vandaag en morgen weg dus zullen de foto's voor in het weekend zijn. Tenminste als mijn papa en mij schoolwerk het toelaat.
groetjes
Aaron
sory dat ik het hier aan het ophouden ben...
Ik moet vandaag en morgen weg dus zullen de foto's voor in het weekend zijn. Tenminste als mijn papa en mij schoolwerk het toelaat.
groetjes
Aaron
hallo,
ik heb hier blijkbaar wel internet. Mijn papa is er wel niet bij dus het zal nog steets moeten wachten
groetjes Aaron
ik heb hier blijkbaar wel internet. Mijn papa is er wel niet bij dus het zal nog steets moeten wachten
groetjes Aaron